دررسانه|دیوار نقاشی شده کودکان اوتیسمی آبادان ثبت فرهنگی می‌شود

آبادان- رئیس اداره بهزیستی آبادان بر حمایت از مبتلایان به بیماری اوتیسم تأکید کرد و گفت: دیوار نقاشی شده کودکان اوتیسمی آبادان ثبت فرهنگی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان،شیوا شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به برگزاری مراسم رنگ‌آمیزی و نقاشی دیوار توسط کودکان اوتیسم در شهرستان آبادان اشاره کرد و گفت: اصلی‌ترین هدف از اجرای این مراسم این است که افراد مبتلا به اوتیسم توانمندسازی و از سوی جامعه پذیرش شوند.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی از وجود بیماری اوتیسم به سایر افراد جامعه از دیگر اهداف این مراسم است، عنوان کرد: بسیاری از انسان‌ها از این بیماری بی‌اطلاع هستند به عنوان مثال بعضی از افراد حاضر در این مراسم از بیماری اوتیسم بی‌خبر بودند.

رئیس اداره بهزیستی آبادان بیان کرد: طول دیوار ۳۰ متر است که توسط ۲۰ کودک مبتلا به اوتیسم نقاشی شده که پس از ثبت به عنوان اثر فرهنگی در شهرستان آبادان شناخته خواهد شد.

شجاعی با بیان اینکه طبق آمار رسیده از هر ۵۹ کودک متولد شده یک نفر به بیماری اوتیسم مبتلا می‌شود، گفت: در شهرستان آبادان یک مرکز آموزشی اوتیسم با ظرفیت ۴۰ نفر وجود دارد که آموزش‌های لازم را به صورت رایگان به کودکان مبتلا به این بیماری یاد می‌دهد.

رئیس اداره بهزیستی آبادان اظهار کرد: این برنامه فرهنگی با مشارکت و همکاری سازمان سیما و منظر فضای سبز شهری شهرداری آبادان و همچنین مؤسسه فرهنگی – هنری آینه هنر خورشید اروند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اوتیسم یا درخودماندگی نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود که علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علت اصلی آن هنوز ناشناخته است.

اوتیستیک یا درخودمانده کسانی هستند که این اختلال را دارند که بر اساس آمار این اختلال در پسران شایع‌تر از دختران است.

این اختلال بر رشد طبیعی مغز در زمینه تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین افراد مبتلا به اوتیسم در ارتباطات کلامی و غیرکلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی، مشکل دارند.

روز آگاهی جهانی اوتیسم روز دوم آوریل (سیزدهم فروردین‌ماه) هر سال است که سازمان‌های فردی اوتیسم را در سراسر جهان دور هم می‌آورد تا به اموری مانند تحقیق، تشخیص، درمان و پذیرش عمومی افراد مبتلا به این اختلال رشد کمک کند.

کد خبر 37099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد