نظارت پیش‌فرایندی، سازمان و جامعه‌ی هدف را از آسیب مصون می‌دارد

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مسؤولین سابق و جدید واحد مدیریت عملکرد این نهاد، بر نظارت هوشمند و پیش فرایندی در این حوزه تأکید کرد.

دکتر مسعود فیروزی گفت: به حکم فرمایش امام علی«حاسبوا قبل ان تحاسبوا» باید پیش از اینکه اتفاقی بیفتد به فکر چاره‌ی کار باشیم.

وی با بیان اینکه روش درست و علمی ارزیابی و نظارت، کنترل فرایند پیش از وقوع رویدادهای ناخواسته است گفت: باید فرایند نظارت را به گونه‌ای تدوین و تبیین کنیم که با رفت و آمد اشخاص و مدیران، این فرایند دچار رکود نشود و همچنان به کار کنترل و نظارت هوشمند و مؤثر ادامه دهد.

وی در خصوص مراحل کنترل سیستمی گفت: ایجاد معیار و خط کش برای تعیین اندازه‌ها و استانداردهای خدمت، انطباق شرایط موجود با شرایط مطلوب، تعیین انحراف معیار و تلاش برای رفع انحراف، از جمله مراحل کنترل هوشمند در بحث نظارت است.

وی خود ارزیابی پیش از ارزیابی دیگران را ثمربخش‌ و موجب ارتقای کیفی خدمات دانست و گفت: اگر چه سیستم‌های تشویق و امتیاز را باید تقویت کنیم اما جنبه‌های برخورد با انحراف از معیارها را هم با دقت و قوت باید در نظر داشته باشیم و البته نحوه‌ی تنبیه و جریمه باید به گونه‌ای باشد که با انحراف و خطا رابطه‌ی علی و معلولی داشته و متناسب باشد.

وی گفت: باید نظارت و کنترل به شکلی باشد که احساس تبعیض در بین مراکز نباشد و همه بدانند در یک اتفاق مشابه در هر شرایط و در هر مکانی، یک برخورد واحد و همیشگی در انتظار فرد یا مرکز خاطی است.

دکتر فیروزی همچنین تأکید کرد: نظارت پیش فرایندی و کنترل هوشمند، بخشی است که به فعالیت‌های جاری اضافه می‌شود یعنی در کنار اینها، رسیدگی به شکایات و دغدغه‌های مددجویان و مردم و نیز نظارت مردم بر فعالیت های بهزیستی نیز همچنان در دستور کار قرار دارد.

دکتر فیروزی با تأکید بر احترام و حرمت‌گذاری به مدیران مراکز غیر دولتی گفت: هدف ما مچ‌گیری نیست بلکه هدایت به سمت  اصول و مبانی صحیح فعالیت در بهزیستی و مطابق با استانداردها و اهداف سازمان است.

وی با بیان اینکه ما مرد کارهای سخت هستیم و از دشواری کار نگران نیستیم گفت: ما دغدغه‌ی مددجویان و منزلت سازمان را داریم که هیچ‌کدام آسیب نبینند و همیشه در ارتقای جایگاه آنان بکوشیم.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی بهزیستی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: در گذشته نام این واحد، بازرسی و رسیدگی به شکایات بود اما در حال حاضر این بخش به عنوان ارزیابی و مدیریت عملکرد شناخته می‌شود که نشان از ماهیت این بخش دارد.

محسن توحیدی مقدم افزود: فعالیت اصلی این بخش، ارزیابی عملکرد بخش‌های مختلف سازمان و نظارت و ارزیابی فعالیت‌ها می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: هدف از تأسیس این واحد در سازمان، تلاش برای ارتقای کیفیت خدمات و تسریع در رسیدن به اهداف و بالا بردن بهره‌وری در سازمان می‌باشد.

وی همچنین بستن گلوگاه‌های فساد، بالا بردن میزان سلامت اداری،  نظر سنجی از ذی‌نفعان برای ارتقای کیفیت خدمات، تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به نظرات و پیشنهادات جامعه هدف را از دیگر زمینه‌های فعالیت این واحد دانست.

شایان ذکر است در این مراسم آقای غلامرضا خالدی به سمت مسؤول واحد مدیریت عملکرد، نظارت و رسیدگی به شکایات بهزیستی خراسان رضوی منصوب و از خدمات و تلاش‌های خانم زهرا سادات ترحمی، مسؤول پیشین این واحد قدردانی شد.

خالدی تا کنون در سمت‌های رئیس اداره پشتیبانی، مدیر روابط عمومی، رئیس بهزیستی شهرستان و مدیر بهزیستی مشهد مشغول خدمت بوده است.

کد خبر 36900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد