توضیح اداره کل بهزیستی خوزستان درباره خانواده بی‌سرپناه اهوازی

معاون امور اجتماعی اداره‌ کل بهزیستی خوزستان در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر ادعای بی‌خانمانی و زندگی یک مادر و ۲ فرزند خود در پارکی حوالی میدان فرودگاه اهواز توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان،محمدرضا عباسی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بی خانمان بودن این خانواده آن طور که در فضای مجازی منتشر شده صحت ندارد افزود: این خانواده در منطقه عین ۲ اهواز دارای خانه بوده ولی به دلیل اعتیاد پدر و مادر دست به تکدی گری زده و از این طریق از این ۲ کودک سوء استفاده می‌کردند.

وی گفت: اگرچه ساماندهی متکدیان به عهده شهرداری است ولی تیم اورژانس اجتماعی بهزیستی به دلیل حضور کودکان و بحث کودک آزاری در چندین نوبت در محل حاضر شدند تا این که قبل از ظهر امروز در میدان پنج نخل اهواز دیده شدند و با کمک اورژانس اجتماعی بهزیستی، کلانتری و هماهنگی دستگاه قضایی، ۲ کودک این خانواده تحویل مراکز نگهداری بهزیستی شدند.

عباسی افزود:مادر این دو کودک متواری شده و پدرخانواده نیز از طریق کلانتری به مرکز متکدیان شهرداری انتقال داده شده است.

وی ادامه داد:به دلیل اینکه والدین از کودکان خود سوء استفاده می کردند مداخله خاص بهزیستی را برای آنها انجام دادیم و اکنون در مراکز بهزیستی در محیطی امن و به بهترین شکل در حال نگهداری هستند.

وی گفت: اعتیاد خانواده‌، و تکدی گری در اماکن عمومی و سوء استفاده از کودکان، به نوعی مصداق کودک آزاری است لذا بهزیستی نیز در این مساله ورود کرد و کودکان این خانواده را به مراکز حمایتی بهزیستی منتقل کرد.

معاون امور اجتماعی اداره‌ کل بهزیستی خوزستان بیان کرد: تا زمانی که مشکل اعتیاد این والدین برطرف نشود و امکان سوء استفاده و کودک آزاری وجود داشته باشد این کودکان به خانواده تحویل داده نمی‌شوند و تنها با بررسی مددکاری و کار کارشناسی و با تشخیص مرجع قضایی این کودکان به خانواده بر می‌گردند.

پیش ازاین نیز استاندار خوزستان به مدیرکل امور اجتماعی استانداری و سازمان بهزیستی استان دستور داده بود به وضعیت این خانواده رسیدگی شود.

کد خبر 36899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد