یک روابط عمومی کارآمد چگونه یاری رسان سازمان می شود؟/حرفه ای که هم نگرانی دارد و هم خلاقیت

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی(ایرنا ) در گزارش تحلیلی از مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی آورده است: فعالیت در بخش روابط عمومی کار دلی است و یک روابط عمومی کارآمد چگونه یاری رسان سازمان می شود؟

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه:خبرگزاری ایرنا کرمانشاه در مصاحبه اختصاصی با مدیران روابط عمومی ادارات و سازمان ها با علی پرندین مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان و علیرضا مرادی مسئول روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه آورده است:

حرفه ای که هم نگرانی دارد و هم خلاقیت

مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه به خبرنگار ایرنا گفت: روابط عمومی شغل نیست، عشق است، عشقی آمیخته با هنر، خلاقیت و از خودگذشتگی و البته استرس و نگرانی.

علی پرندین، اظهار داشت: دنیای امروز که به عصر ارتباطات شناخته شده و اطلاع رسانی در همه عرصه ها پیشتاز است، روابط عمومی موفق خواهد بود که بتواند مشکلات جامعه را بشناسد و برای حل معضلات و چالش‌های پیش رو تدبیر داشته باشد.

او افزود: همواره سعی و تلاش ما این است که به این سمت حرکت کرده و تلاش کنیم با افزایش اثربخشی در حل مسائل و مشکلات جامعه هدف سازمان پیشقدم باشیم، هر چند در این مسیر باید زمینه فعالیت و توسعه توانمندی همکاران روابط عمومی به خوبی فراهم شود و نسبت به آن با نگاهی مثبت و خوش بینانه برخورد کنیم تا بتوانیم متناسب با تحولات پیش رو عملکرد صحیحی داشته باشیم.

فعالیت در بخش روابط عمومی کار دلی است

مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه یادآور شد، کار روابط عمومی کار دل است دلی که همیشه پر است از حرف های مگو و اخبار بگو.

پرندین افزود: کار ما از رابطه گذشته است که بخواهد به روابط عمومی ختم شود. دنیای انبوه از کارهای ریز و درشت که هرکدام شرایط خاص خود را دارد و نانوشته های که هیچ نوشته ای از قبل برای آن وجود ندارد.

او تاکید کرد: ما خودمان هستیم و خودمان، نه کسی برایمان چتری می‌گیرد و نه نوری که بخواهیم با آن اطرافمان را ببینیم اما باید هم چتر سازمان باشیم و هم چراغ راه.

پرندین معتقد است، مراسمی که برپا می‌شود وقتی همه آرام روی صندلی‌هایشان به چیزی جز برنامه‌ها توجهی ندارند، قلب مسوولان و کارشناسان روابط عمومی است که با سرعتی مضاعف در سینه می‌تپد و نگران لحظه لحظه اجرای برنامه است و این هنر روابط عمومی است که در لحظه تصمیم می‌گیرد.

گسترش استفاده از فضای مجازی در دنیای پس از کرونا

او اضافه کرد، حال که شرایط تغییر کرده و جهانی پسا کرونا در انتظار همه ما قرار دارد، وظیفه روابط عمومی بیش از گذشته حساستر و سنگین تر شده است آنچه که واضح و مشخص است گسترش استفاده از فضای مجازی و فراهم کردن بستر مناسب برای پیشبرد اهداف سازمانی است آن هم در دنیای که حتی یک عطسه هم از دوریین ها مخفی نمی ماند و جای هیچ اشتباهی را باقی نمی گذارد.

پرندین اظهار داشت: با تمام این مشکلات افتخار می‌کنیم که در کسوت روابط عمومی به عنوان حلقه ارتباط بین سازمان و جامعه هدف، خدمتگزار محرومترین و مظلومترین قشر جامعه هستیم و این خود انرژی مضاعف را برای ما به همراه دارد.

پرندین تاکید کرد: بر خود لازم می دانم ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی روابط عمومی را به همه فعالان این عرصه به خصوص همکاران خدوم و پرتلاشم در سازمان بهزیستی تبریک و تهنیت بگویم و توفیق روز افزون این عزیزان را از درگاه خداوند متعال آرزو دارم.

یک روابط عمومی کارآمد چگونه یاری رسان سازمان می شود؟

نقش روابط عمومی‌ در ادارات، سازمان ها و دستگاه های اجرایی بسیار مهم و تعیین کننده‌ در تحقق اهداف است و  هر اداره یا سازمانی که از نیروهای خلاق و پویاتری برخوردار باشند بیشتر به موفقیت نزدیک خواهد شد.

چنانچه مسوول روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  و رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کرمانشاه معتقد است: روابط عمومی‌ها در جایگاه مشاورانی مورد اعتماد برای مدیران دستگاه‌های اجرایی هستند که جایگاه مهمی در فرآیند تصمیم گیری به منظور اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های آن مجموعه بر عهده دارند.

علیرضا مرادی، افزود: یک روابط عمومی پویا و کارآمد می تواند با شناسایی ظرفیت ها، امکانات و پتانسیل های اداره خود و متعاقب آن برنامه ریزی صحیح و هدفمند، به پیشرفت مجموعه اش کمک و زمینه توسعه و تعالی بیش از پیش آن را فراهم آورد.

او ادامه داد: روابط عمومی‌ها نقش مهمی در ارتباطات برون سازمانی و درون سازمانی دارند و هنر برقراری این ارتباطات در جهت افزایش وفاق و همدلی کارکنان درون سازمان و اطلاع رسانی اقدامات صورت گرفته برای مخاطبان برون سازمان موضوع مهمی است که یک روابط عمومی خلاق می‌تواند آن را ایفا کند.

روابط عمومی باید مردم دار باشد

این مسوول یادآور شد: یکی از هنرهای روابط عمومی با دانش و خلاق، مردم داری است و انتقال خواسته ها و توقعات روابط عمومی ها به مدیران و اطلاع رسانی صحیح و به موقع از اقدامات صورت گرفته موضوع مهمی است که می‌تواند نظر آحاد جامعه را به خود جلب کند.

وی معتقد است: روابط عمومی قلب تپنده هر سازمانی است که پویایی و طراوت این دستگاه به روابط عمومی بستگی دارد.

علیرضا مرادی ادامه داد: رویکرد مشترک روابط عمومی‌ها و اصحاب رسانه که هر دو لازم و ملزوم یکدیگرند و افراد شاغل در روابط عمومی در واقع نوعی نقش رسانه‌ای دارند که ایجاد یک هم افزایی فراگیر با اهالی مطبوعات می‌تواند آنها را هرچه بیشتر در اجرای وظایف محوله کمک کند.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی ها، روز ارتباطات و روابط عمومی را به تمامی مدیران، مسوولان، کارمندان و همه دست اندرکاران ساعتی و پرتلاش عرصه ارتباطات و روابط عمومی تبریک گفت.

گزارش از زهره کریم زاده خبرنگار ایرنا

کد خبر 36627

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد