چناران | ۷۳۷ نفر از خانواده های چنارانی، در کلاس‌های روان‌شناسی بهزیستی شرکت کردند

رئیس بهزیستی چناران از برگزاری چهل و یک دوره آموزشی با محوریت موضوعی آموزش خانواده، آموزش های پیش از ازدواج و فرزند پروری در بین خانواده‌های جمعیت هدف روستایی در سال ۹۹ خبر داد.

فاطمه آزاد گفت: این دوره‌ها با هدف افزایش سطح آموزش شهروندان و پرسنل ادارات و کارخانجات و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و آگاه سازی اقشار دهک‌های پایین اجتماعی خبر داد.

وی افزود: مدرسین این دوره‌ها مشاوران طرف قرارداد بهزیستی در مراکز غیر دولتی مشاوره و خدمات روان‌شناختی بوده‌اند که از بین بهترین مشاوران، گزینش شده‌اند.

وی با بیان اینکه سطح دانشی و محتوایی کلاس‌ها بالا و استقبال مردم خوب بوده گفت: در محتوای آموزشی تلاش کردیم شرایط منطقه‌ای و بومی را در نظر بگیریم و آموزش‌ها منطبق بر بوم باشد.

وی خاطر نشان کرد: استقبال به حدی خوب بوده که برخی فراگیران حاضر شده‌اند برای ادامه ی آموزش‌ها پول پرداخت کنند در حالی که بهزیستی این آموزش‌ها را در راستای وظایف سازمانی و به صورت رایگان برای مردم برگزار می‌کند.

آزاد یادآور شد: آموزش ها با اعزام تیم مدرسین (۱۵نفر) در سطح محلات و روستاها و کارخانجات، طی هماهنگی و انعقاد تفاهم نامه با اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و اداره فنی و حرفه ای، سپاه  پاسداران، همکاری و  بخشداری و دهیاری های روستاها صورت پذیرفت.

به گفته‌ی این مسؤول، دوره های مذکور با سرفصل‌های آموزشی فرزندپروری، حل تعارضات زناشویی، مدیریت هیجانات (خشم)، مهارت‌های ارتباطی و گفتگوهای موثر جهت رده های سنی ۱۵ تا ۴۰ سال (مجرد و متاهل) به تعداد ۷۳۷ نفر برگزار شده که از میان فراگیران ۵۷۸ نفر خانم و ۱۵۹ نفر آقا بوده‌اند.

وی تأکید کرد: تمام دوره‌های آموزشی در مساجد روستاها با حداکثر ۱۰ فراگیر و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار گردیده است.

کد خبر 36399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد