در رسانه | تربت حیدریه | کمک‌ مردمی به بهزیستی تربت‌ حیدریه ۸۰ درصد افزایش یافت

تربت‌ حیدریه- ایرنا- رییس اداره بهزیستی تربت‌ حیدریه گفت: میزان جذب مشارکت‌های مردمی توسط این اداره در سال گذشته ۳۸ میلیارد ریال بود که نسبت به سال پیش از آن ۸۰ درصد افزایش یافته است.

زهره اقبال‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مبلغ توسط اعضای شورای مشارکتها شامل پنج عضو حقوقی، ۶ عضو حقیقی و ۱۶۰ شهروند نیکوکار جذب شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر صندوق های کمیته‌ امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی تربت حیدریه نیز هشت صندوق را برای جمع‌آوری زکات فطریه و کفاره روزه در شهرستان فعال می کند و ۲ موسسه خیریه مجوزدار نیز شامل "خیریه امام سجاد(ع) " و خیریه "فروغ مهر" نیز با نام بهزیستی در این شهرستان اقدام به جمع‌آوریه فطریه می‌کنند.  
رییس اداره بهزیستی تربت حیدریه افزود: افراد زیر پوشش این مجموعه در سطح شهرستان،  هفت هزار نفر هستند که پنج هزار و ۵۰۰ نفر از این افراد معلول، ۸۰۰ نفر زن سرپرست خانوار، ۱۵۰ نفر کودک بی سرپرست و بدسرپرست و بقیه معتادان بهبود یافته هستند.
اقبال‌نیا ادامه داد: ۱۵ مرکز شبانه روزی زیر نظر بهزیستی در تربت‌ حیدریه فعالیت دارند که شامل چهار خانه کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، ۲ خانه سالمندان، یک مرکز نگهداری و توانبخشی معلولان روانی مزمن، ۲ مرکز نگهداری و توانبخشی معلولان ذهنی شدید و ۲ خانه کوچک معلولان ذهنی خفیف می شود.

وی گفت: سه مرکز اقامتی ترک اعتیاد و یک مرکز اقامتی "تبصره ۲ ماده ۱۶" برای توانبخشی معتادان متجاهر نیز زیر نظر بهزیستی تربت‌ حیدریه فعالیت دارند و ۲ مرکز حرفه‌آموزی ویژه معلولان بالای ۱۴ سال و یک مرکز توانبخشی معلولان زیر ۱۴ سال از دیگر واحدهای تحت نظارت این اداره است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌ حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌ مشهد واقع است.  

کد خبر 36368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد