۲۰۰ میلیون تومان؛ اعتبارات بهزیستی خراسان رضوی برای ترویج نماز در سال ۱۴۰۰

بهزیستی خراسان رضوی و مراکز و مؤسسات تحت نظر این نهاد، در سال جاری، بیش از ۲۰۰ میلیون تومان برای ترویج و اشاعه‌ی معارف اسلامی و توسعه فرهنگ نماز هزینه می‌کنند.

ستاد اقامه نماز کشور و سازمان بهزیستی، به منظور ترویج فرهنگ نماز تفاهم‌نامه‌ی کشوری دارد و طی آن بهزیستی مکلف شده‌ است با توجه به مفاد تفاهم‌نامه، اعتبارات لازم را اختصاص دهد و گزارش برنامه‌های اجرا شده را به ستاد اقامه نماز کشور ارائه کند.

در برش استانی، همه ساله تفاهم‌نامه‌ی مشابهی بین ستاد اقامه نماز خراسان رضوی و بهزیستی استان منعقد می‌گردد که طی آن برنامه‌های قابل اجرا در این نهاد و اعتبار اختصاص یافته به آن اعلام می‌گردد.

به گفته‌ی دبیر شورای فرهنگی بهزیستی خراسان رضوی، بهزیستی استان و مؤسسات و مراکز تحت نظارت این نهاد در سال ۹۹ نزدیک به ۱۵۰ میلیون تومان برای اجرای تفاهم‌نامه‌ی این سازمان با ستاد اقامه نماز استان، هزینه کرده‌اند.

علی ستوسر گفت: این هزینه‌ها در بخش‌های اقامه نماز جماعت، تجلیل از خادمان و فعالان نماز، نشست تخصصی غیر حضوری با رویکرد شیوه‌های دعوت فرزندان به امر نماز تحت عنوان خانواده مطهر برای خانواده‌های تحت پوشش، جشنواره قرآن و عترت و نماز، جشن تکلیف فرزندان کارکنان، تولید آثار هنری و مهدویت انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: این هزینه‌ها مربوط به خود بهزیستی است و بخش غیر دولتی که زیر نظر بهزیستی اداره می‌شود بسیار بیشتر از اینها برای امر نماز و توسعه فرهنگ دینی در مراکز هزینه می‌کند.

ستوسر یادآور شد: تنها در دو مورد حضور کارشناسان فرهنگی در مراکز شبه خانواده با عنوان سفیران هدایت و جشن تکلیف فرزندان مراکز شبه خانواده‌ی بهزیستی در سال ۹۹ بالغ بر ۷۰  میلیون تومان هزینه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هزینه کردن در فرهنگ و دین آینده‌سازان مملکت، در واقع سرمایه‌گذاری در فرهنگ آینده‌ی جامعه است گفت: اگر نتوانیم اخلاق، دین، نماز و معارف دینی را در نسل آینده تحکیم نماییم، با مشکلات عدیده‌ای در آینده مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: باید دین و اخلاق و جلوه‌های زندگی معنوی را در کودکان‌مان تقویت کنیم تا زندگی اجتماعی آسوده‌تری داشته باشیم.

ستوسر تأکید کرد: اگر بخواهیم تمام وظایف قانونی و وجدانی‌مان در رابطه با فرهنگ نماز را اجرایی کنیم و این وظایف را به نحو احسن انجام دهیم باید ده‌ها برابر آنچه اکنون در این زمینه اعتبار گذاشته می‌شود هزینه شود تا به نتیجه‌ی بهتری دست یابیم.

وی در پایان به امضای تفاهم‌نامه‌ی فیمابین در سال جاری اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه هفته گذشته امضا شده و اعتبارات لازم برای برنامه‌های نماز در خانواده بزرگ بهزیستی، به تدریج تخصیص می‌یابد.

کد خبر 36366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد