گروه های مردم نهاد در ارتقاء سلامت روان جامعه نقش موثری دارند

مسئول روابط عمومی بهزیستی استان زنجان گفت : سـمن هـای فعال در حوزه سـلامت روان بـه عنـوان شـرکای اجتماعی می توانند فعالیت های موثری در زمینه ی ارتقاء سلامت روان ، تسهیل و تشکیل گروه های حمایتی و پشتیبانی از خانواده ی بیماران اعصاب و روان انجام دهند .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان رباب موحد به نقش سمن ها در ارتقای سطح سلامت روان با جلب مشارکت مردم تاکید کرد و گفت : تسلط بر هر یک از بحران های اجتماعی، طبیعی و... در کشور نیازمند مشارکت همگانی در جامعه است و سازمانهای مردم نهادکه اعضای آنها از انگیزه بالایی برای فعالیت و کار برخوردارند می توانند به عنوان یک سرمایه اجتماعی ، کار کردهای زیادی را برای بستر سازی سلامت روان در جامعه داشته باشند.

وی با اشاره به انتشار سیزدهمین شماره ی گاهنامه ی بهروان که به همت انجمن خیریه حمایت از سلامت روان تحت نظارت بهزیستی زنجان تهیه و منتشر شده است . عنوان کرد : مخاطبان در این شماره می توانند مطالب مفیدی در زمینه نحوه کسب شادی ،اهمیت روان درمانی ،افزایش اعتماد بنفس در نوجوانان و....را مطالعه نمایند .
موحد افزود : سمن یا سازمان‌های مردم نهاد، سازمان‌هایی غیر دولتی و غیر خصوصی هستند که به طور خودجوش و بنا بر نیاز طبیعی مردم شکل گرفته اند، می توانند در تجمیع نیروهای اجتماعی و مردمی ، نقش فعالی داشته و از این پشتوانه به بهترین وجه در جهت اهداف فرهنگی و اجتماعی و افزایش سطح سلامت و ارتقای فرهنگ عمومی سلامت بهره ببرند .
وی افزود : انجمن خیریه‌ حمایت از سلامت روان "بهروان "  نیز توسط جمعی از پزشکان خیر و افراد نیکوکار  تشکیل و در راستای بهبود و حمایت از بیماران نیازمند و کم برخوردار که در بیمارستان بستری بوده و خانواده از تامین مخارج بر نمی آیند ،  فعالیت می کند .

کد خبر 36338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد