بازدید سرپرست بهزیستی خراسان رضوی از واکسیناسیون نوبت دوم مراکز اقامتی استان

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی از ارسال ۸ هزار و ۳۰۰ دوز واکسن برای مددجویان و کارکنان مراکز اقامتی تحت نظارت بهزیستی این استان خبر داد.

دکتر مسعود فیروزی در حاشیه‌ی بازدید از واکسیناسیون یک مرکز غیر دولتی توانبخشی بیماران روانی مزمن در مشهد، این خبر را اعلام کرد.

وی گفت: تا کنون ۲۲۴۷ نفر در مراکز اقامتی استان دوز اول واکسن را دریافت و ۱۶۷۰ نفر نیز واکسن دوز دوم را تزریق کرده‌اند.

وی ادامه داد: اولویت اول، مراکز سالمندان، اولویت دوم مراکز بیماران روانی مزمن، و اولویت‌های سوم و چهارم مراکز معلولین جسمی حرکتی و معلولین ذهنی می‌باشند که واکسن به مددجویان و کارکنان این مراکز تزریق می‌شود.

دکتر فیروزی با یادآوری اینکه فهرست مددجویان مراکز اقامتی از سامانه ارمغان و لیست پرسنل مراکز از سامانه سنتر استخراج می‌شود گفت: به تیم واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی تأکید شده که فقط مطابق لیست ارسالی بهزیستی، به افراد واکسن تزریق کنند.

وی همچنین با بیان اینکه در مراکز اقامتی، تعدادی از مددجویان و پرسنل، شرایط دریافت واکسن را به خاطر بیماری‌های زمینه‌ای ندارند گفت: تعدادی از مددجویان و کارکنان نیز خود یا خانواده‌هایشان حاضر به دریافت واکسن نمی‌شوند که این افراد و افرادی که واجد شرایط نیستند از فهرست دریافت واکسن حذف می‌شوند.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی گفت: پزشکان و پرستاران مراکز، پیش از تزریق واکسن، وضعیت سلامت مددجویان و کارکنان را بررسی و واجدین شرایط دریافت واکسن را مشخص می‌کنند و پس از تزریق واکسن نیز معاینه‌ی دقیقی از دریافت کنندگان واکسن انجام می‌شود که واکنش‌های احتمالی به واکسن را ثبت نمایند.

وی تأکید کرد: خوشبختانه تا کنون هیچ واکنش یا علامت پر ریسکی از بین دریافت کنندگان واکسن مشاهده نشده است و واکسیناسیون نوبت دوم نیز در حال اجرا است.

دکتر فیروزی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار نفر در مراکز اقامتی تحت نظارت بهزیستی استان مقیم هستند که بیش از ۴ هزار نفرشان مددجو و بقیه جزو پرسنل هستند.

وی خاطر نشان کرد: تا کنون حدود چهار هزار دوز واکسن برای نوبت اول و دوم مراکز اقامتی از وزارت بهداشت دریافت کرده‌ایم و برای واکسینه کردن بقیه‌ی مراکز نیز درخواست واکسن شده است.

کد خبر 36091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد