ایجاد و تثبیت بیش از ۳۵۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی خراسان رضوی

به گفته‌ی جانشین معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی، از ۱۸۸ میلیارد تومان اعتبارات اشتغالی موضوع تبصره ۱۶ قانون بودجه برای مددجویان بهزیستی در سال ۹۹ تا کنون ۱۶۰ میلیارد تومان جذب و برای بیش از ۳ هزار مددجو در سراسر استان، اشتغال مفید ایجاد شده است.

مهنوش باغیشنی گفت: طبق دستور العمل ابلاغی سازمان بهزیستی در سال گذشته به هر مددجوی متقاضی اشتغال تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت تعلق گرفته است.

وی افزود: بخشی از این تسهیلات به کارفرمایانی تعلق گرفته که مددجویان را بکار گرفته‌اند و بخش عمده‌ی آن نیز به خود مددجویان پرداخت شده تا مستقلا برای خود فرصت شغلی ایجاد کنند.

وی خاطر نشان کرد: ۵۱ کارفرما توانسته‌اند با جذب ۶۴ مددجوی متقاضی کار از ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: همچنین ۲۹۶۰ مددجو نیز به صورت مستقل و انفرادی از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

باغیشنی در زمینه‌ی حق بیمه کارفرمایی که بهزیستی آن را پرداخت می‌کند گفت: در سال ۹۹ بابت ۱۲۳۴ مددجو، ۵ میلیارد و ۸۰۰  میلیون تومان حق بیمه‌ی کارفرمایی و خویش فرمایی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: از این مددجویان ۲۴۲ نفر مددجویان نیازمند بوده‌اند که بابت آنها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان حق بیمه پرداخت شده و مابقی بابت حق بیمه سهم کارفرمای مددجویان دارای معلولیت پرداخت شده است.

وی یادآور شد: ما برای ترغیب کارفرمایان جهت بکارگیری مددجویان بهزیستی، می‌پذیریم که حق بیمه‌ی سهم کارفرمای این مددجویان را بپردازیم و مبلغ فوق در این قسمت پرداخت شده است.

جانشین معاونت مشارکت‌های مردمی، اشتغال و نظارت مؤسسات غیر دولتی بهزیستی خراسان رضوی تأکید کرد: با وجود مشکلاتی که در زمینه اقتصادی در کشور وجود داشت، تمام مطالبات کارفرمایان در این بخش، قبل از پایان سال تسویه شده و هیچ حساب پرداخت نشده‌ای در این بخش وجود ندارد.

وی همچنین با بیان اینکه حمایت از اشتغال مددجویان زمینه‌های مختلفی دارد گفت: برای ارتقای کارآیی معلولینی که در بخش غیر دولتی شاغل می‌باشند ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سال ۹۹ به کارفرمایان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: برای مددجویان دارای معلولیت خفیف ۳۰ درصد حداقل حقوق و مزایای قانون کار، برای معلولین دارای معلولیت متوسط ۴۰ و برای معلولین شدید معادل ۵۰ درصد این حداقل، به کارفرمایان پرداخت می‌گردد تا معلولین کم توان با همان توانی که دارند مشغول کار باشند و فشاری روی آنها نباشد و کارفرمایان نیز در مضیقه قرار نگیرند.

وی یادآور شد: در این بخش ۵۲۸ نفر از مزایای حمایتی بهزیستی برخوردار شده‌اند.

کد خبر 35572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد