مشاوران و روان‌شناسان تحت نظارت بهزیستی باید از دانش روزآمد و مهارت تخصصی برخوردار باشند

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی و معاون امور پیشگیری ، مدیر بهزیستی مشهد و کارشناسان پیشگیری این نهاد امروز نهم اردیبهشت، با حضور در جمع کارشناسان خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ ضمن تبریک روز روان‌شناس، از زحمات آنها قدردانی کردند.

دکتر مسعود فیروزی در جمع روان‌شناسان این مرکز گفت: از نگاه من، مشاوران دو گروه هستند و مطمئن هستیم که مشاوران همکار بهزیستی، از گروه دوم می‌باشند.
وی ادامه داد: گروه اول مشاورانی هستند که وقتی فردی برای حل مشکلش مراجعه می‌کند صرفا به نصیحت او بسنده می‌کنند، نصیحتی که در محیط خانواده و اطراف هم ممکن است شنیده شود.
وی خاطر نشان کرد: این گروه، کارشان خدمت تخصصی نیست و ممکن است به عنوان یک فرد دلسوز مطرح باشند.
سرپرست بهزیستی خراسان رضوی اضافه کرد: گروه دوم مشاورانی هستند که علاوه بر دلسوزی و مسؤولیت، دانش و تخصص خود را برای واشکافی و حل مشکلات بکار می‌گیرند.

وی خاطر نشان کرد: دنیای امروز دنیای مشکلات و مسائل جدیدی است که در اثر تداخل و آمیزش مسائل مختلف مانند عوارض زندگی صنعتی و شهری، زندگی دوران مدرنیته و پسا مدرن، پدیده‌های اجتماعی و اقتصادی گوناگون، روابط پیچیده‌ی فن‌آوری و رسانه‌ای، ارتباطات گسترده‌ی جوامع و مانند اینها، ایجاد شده و همه مردم را درگیر کرده است.
وی ادامه داد: امروز شرایط به گونه‌ای در هم تنیده شده که حتی یک چوپان که ممکن است همیشه در بیابان‌ها و کوهستان‌های آرام و دور از جماعت، مشغول چرای گوسفندان است، تحت تأثیر این شرایط قرار گیرد و دچار مشکلاتی شود که نیاز به مشاوره داشته باشد.

دکتر فیروزی یادآور شد: شرایط امروز جهان مثل همین بیماری کرونا یا شرایط اقتصادی اجتماعی ناشی از آن، که وضعیت کل جهان را منقلب کرده و زیست‌پذیری دنیا را با چالش‌های جدید مواجه ساخته، همه‌ی افراد و خانواده‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
وی ادامه داد: در این شرایط، همه‌ی افراد جامعه برای حل مشکلات‌شان ناچار از مراجعه به دانش روان‌شناسی و مشاورین هستند و به همین جهت، کار مشاوره و خدمات تخصصی روان‌شناختی، یکی از خدمات پایه‌ای بهزیستی می‌باشد.

دکتر فیروزی خطاب به مشاوران این مرکز گفت: کار و مرکز شما از اهمیت زیادی برای ما و مردم برخوردار است و به همین جهت در روز مشاور خدمت‌ رسیدیم تا ضمن تبریک و تهنیت این روز، خداقوت به شما بگوییم و ضمن یادآوری اهمیت کار و خدمت شما برای مردم، اصول زیربنایی مدیریت این بخش را نیز مرور نماییم.

این متخصص مدیریت استراتژیک با نقل قول یکی از دانشمندان حوزه مدیریت گفت: از نظر این دانشمند، بهترین راه حل یک مشکل، الزاما کوتاه‌ترین راه نیست بلکه ممکن است راه حل مشکل کسی که به شما مراجعه می‌کند یک مقدار دشوار و پیچیده باشد و نیاز به زمان و پیگیری داشته باشد تا مراجعه کننده، به راه حل مؤثر و واقعی دست یابد.
وی همچنین از معاون پیشگیری بهزیستی استان و سوپروایزر مرکز ۱۴۸۰ خواست موضوع آموزش روان‌شناسان و به‌روز شدن دانش آنان را همیشه در دستور کار داشته باشند و آموزش ضمن خدمت را جدی‌ بگیرند.

در این مراسم کوتاه ۱۸ روان‌شناس مقطع کارشناسی ارشد و دکترا که در این مرکز مشغول پاسخگویی تلفنی به مردم می‌باشند از سوی سرپرست بهزیستی خراسان رضوی، معاونت پیشگیری بهزیستی استان و مدیر بهزیستی مشهد، با اهدای لوح تقدیر مورد تجلیل و تکریم قرار گرفتند.

کد خبر 35420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد