آغاز دوباره زندگی برای  ۴۰۰ زوج زنجانی

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به نقش مهّم و تاثیر گذار مشاوره و راهنمائی در کاهش طلاق گفت: در سال گذشته نزدیک به ۴ هزار زوج متقاضی طلاق از خدمات مشاوره، مددکاری اجتماعی، روان شناسی سازمان بهزیستی بهره مند شده اند و ۳۷۶ زوج با سازش قطعی آغازی دوباره برای زندگی خود رقم زدند .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی با بیان اینکه در سال گذشته سازش بین زوجین متقاضی طلاق به بیش از ۱۳ درصد رسیده است ،  افزود : در سال گذشته برای بیش از ۶۰۰ متقاضی طلاق یک هزار و ۲۰۰ یاری برگ جهت دریافت  خدمات مشاوره و روان شناختی از مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی استان و همکار با طرح کنترل و کاهش طلاق ارائه گردید.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۵۰ نفر از متقاضیان طلاق تحت آموزش ارتقاء مهارت های زندگی و کاهش آسیب های ناشی  از طلاق  قرار گرفتند ، افزود : حفظ انسجام خانواده های در معرض طلاق و ایجاد زمینه های سازش ماندگار ، شناخت عوامل مؤثر در طلاق به منظور برنامه ریزی مناسب در راستای صیانت از کانون خانواده و آگاه سازی جامعه ، افزایش دسترسی عموم مردم به  خدمات  سلامت روان  در حوزه نیازمندی های خانواده و همچنین  مدیریت یکپارچه و کارآمد از آموزش های ارائه شده بوده است.

محمدی ارتقای کیفی و کمی خدمات روان شناختی و مشاوره تخصصی در حوزه خانواده، ایجاد آمادگی در اعضای خانواده برای ایفای نقش های صحیح در زمینه های مختلف فردی و اجتماعی را مهم ارزیابی کرد و افزود :جلب همکاری نهادهای دولتی و غیر دولتی مرتبط جهت حمایت های اجتماعی در صورت نیاز متقاضیان در راستای کاهش و کنترل طلاق ، شناسایی و کمک به حل مسائل و مشکلات اجتماعی زوجین جهت کاهش عوامل تنش زای ناشی از اختلافات خانوادگی، افزایش پایداری زندگی مشترک از طریق بهبود روابط اعضای خانواده  و.... از مهم ترین اهداف برنامه پیشگیری و مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق است.

وی افزود :  در سال گذشته به منظور دانش افزایی و مهارت افزایی روان شناسان ، مشاوران وآموزشگران و مدرسین  فعال در حوزه خانواده ، دو دوره تربیت مربی (TOT) با عنوان غنی سازی واستحکام روابط زوجی و پیشگیری از جدایی(PREP) برای  ۴۵ نفر و آموزش پیش از ازدواج (TOT) برای۳۱ نفر از مشاوران و روان شناسان و آموزشگران و مدرسین برگزار گردید.

محمدی یادآور شد : در سال گذشته  در حوزه خانواده و طرح کنترل و کاهش طلاق نیز کارگاه های آموزشی به صورت مجازی با تدریس متخصصین فعال در حوزه خانواده برگزار شده است.

کد خبر 35230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد