پیام مدیرکل بهزیستی استان زنجان به مناسبت روز روانشناس

اهمیت نقش مشاوره و روانشناسی در پیشگیری از بروز آسیبهای اجتماعی با وجود آسیبهای نوظهور اجتماعی و تنشهای محیطی دنیای امروز بر کسی پوشیده نیست .اگرچه مشاوره در همه جوامع بشری مطرح بوده و انسان ها به نوعی خود را محتاج مشاوره با دیگران دانسته اند، اما امروزه به سبب ویژگی های خاص خود، ضرورت توجه به روان شناسی و مشاوره در دنیای کنونی از اهمیت به سزایی برخوردار شده است. به گونه ایی که در کنار تخصصی شدن علوم، علم روانشناسی هم به صورت یک علم حیاتی درآمده است.


هر جامعه‌ای متناسب با شرایط خود ، فرهنگ ، رشد و انحطاط خود با انواعی از انحرافات و مشکلات روبروست که تاثیرات مخربی روی فرآیند ترقی آن جامعه دارد. شناخت چنین عواملی می‌تواند مسیر حرکت جامعه را بسوی ترقی و تعامل هموار سازد، بطوری که علاوه بر درک عمل آنها و جلوگیری از تداوم آن عمل با ارائه راه حل هایی به سلامت جامعه کمک نماید.

امروز فرصتی است مغتنم برای پاسداشت خدمات مردان و زنانی که نقشی انکار ناپذیر در ارتقاء سلامت اجتماعی و امنیت روانی جامعه دارند و بدون تلاش های علمی و عملی آنها رصد دقیق آسیب های اجتماعی و پیاده سازی نقشه مواجهه و کنترل آنها بسیار دشوار خواهد بود  .

اینجانب نهم اردیبهشت ، روز جهانی روانشناس و مشاور را به همکاران روانشناس و مشاور در سازمان و مراکز غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی و علی الخصوص همکاران شاغل در مراکز مداخله در بحران و خدمات سیار اورژانس اجتماعی 123 و روانشناسان صدای مشاور 1480 که بی وقفه و به صورت شبانه روزی در خط مقدم بحران های فردی و خانوادگی ارائه خدمات می نمایند  و همه آنانی که برای آرامش روانی جامعه تلاش می کنند تبریک می گویم .

محمد محمدی

مدیر کل بهزیستی

کد خبر 35229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد