سرخس | اجرای موفق غربالگری شنوایی ۱۳۰۰ نوزاد در سرخس

غربالگری شنوایی ۱۳۰۰ نوزاد سرخسی در بدو تولد انجام شد.

سرپرست بهزیستی سرخس با اعلام این خبر گفت: برنامه غربالگری شنوایی نوزادان در سال ۹۹ عملکرد بسیار خوبی داشته است.

حسن سلیمی افزود: بهترین زمان برای تشخیص ناشنوایی در نوزادان، از بدو تولد تا سه ماهگی و مداخله برای کارگذاری سمعک زیر ۶ ماهگی است.

سلیمی با بیان اینکه عوامل ژنتیکی و ازدواج فامیلی عوامل مهم در معلولیت شنوایی در این شهرستان هستند گفت: علاوه بر اینها زردی در نوزادان، مشکلات تنفسی تولد نوزاد، وزن پایین نوزاد هنگام تولد و دیابت مادر و همچنین تولد نوزاد در ۳۶ هفتگی به پایین، از دیگر عوامل معلولیت شنوایی در نوزادان محسوب می‌شود.

سرپرست بهزیستی سرخس یادآور شد: غربالگری شنوایی ۱۳۰۰ نوزاد منجر به شناسایی ۲۵۰ نوزاد مشکوک به اختلالات شنوایی گردید که این نوزادان برای طی کردن مرحله دوم جهت آزمایشات تخصصی به مراکز مربوطه معرفی شدند و از بین این ۲۵۰ نفر ۶ نوزاد که واجد شرایط استفاده از سمعک شناخته شدند تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار گرفتند.

سلیمی افزود: این طرح (غربالگری شنوایی نوزادان در بدو تولد) با همکاری مرکز بهداشت و بیمارستان لقمان حکیم شهرستان سرخس به صورت کاملا رایگان انجام گردید.

وی تأکید کرد: درمان و آزمایشات کاملا رایگان بوده و هزینه‌ها از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود.

وی در خصوص دلایل وجود و اجرای این برنامه اظهار داشت: غربالگری شنوایی نوزادان که پانزدهمین سال خود را طی کرده، توانسته است از ورود صدها کودک ناشنوا و کم‌شنوای جدید به جامعه پیشگیری نماید که در سلامت عمومی جامعه و آرامش روانی خانواده‌ها تأثیر بسزایی دارد.

کد خبر 35081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد