جذامیان دارای معلولیت، تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار گرفته‌اند

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی با نماینده نیشابور، زبرخان و فیروزه در مجلس دیدار و در باره‌ی مسائل این حوزه‌های انتخابیه به گفتگو پرداختند.

 در این دیدار که امروز و در دفتر سرپرست بهزیستی خراسان رضوی برگزار گردید، خانم هاجر چنارانی، نماینده نیشابور، زبرخان و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، مسائل و مشکلات حوزه‌ی انتخابیه را با دکتر مسعود فیروزی در میان گذاشت و خواستار کمک به مددجویان و حل مشکلات این شهرستان‌ها شد.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی نیز در این دیدار، ضمن طرح مشکلات اعتباری و مسائلی که در بعد نیروی انسانی و ساختار اداری در شهرستان‌های جدید وجود دارد گفت: امیدواریم این مشکلات و کمبودها در مجلس پیگیری شود تا بتوانیم به نیازها و اولویت‌های مددجویان شهرستان‌های مذکور، رسیدگی بهتر و کامل‌تری مبذول گردد.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون نیز در حدود اعتبارات و نیروهای انسانی موجود، خدمات بسیار خوبی به مددجویان این شهرستان‌ها صورت می‌گیرد و تعامل بسیار خوبی بین رؤسای بهزیستی این شهرستان‌ها و مسؤولان اجرایی و فرمانداران آنها وجود دارد.

در این دیدار، همچنین نماینده نیشابور، زبرخان و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، جویای مسائل و مشکلات مددجویان جذامی گردید که سرپرست بهزیستی خراسان رضوی مواردی را که در ماه‌های اخیر برای این عزیزان انجام شده است تشریح کرد.

دکتر مسعود فیروزی گفت: موضوع بیمه و درمان جذامی‌ها مطابق قانون در حوزه‌ی اختیارات و وظایف بهزیستی نیست مگر اینکه بیماری جذام منجر به معلولیت و ناتوانی آنها شود که بتوان به عنوان معلول، آنها را پوشش داد.

وی خاطر نشان کرد: در همین زمینه، مدتی قبل به اتفاق جمعی از مدیران استان به مرکز جذامی‌ها رفتیم و با همکاری دستگاه‌های مرتبط، تعدادی از این عزیزان را که امکان پوشش بهزیستی برای آنها وجود داشت طبق نظر کمیسیون تشخیص معلولیت بهزیستی، طبقه‌بندی کردیم و مورد حمایت قرار دادیم.
وی تأکید کرد: خدمات توانبخشی، تأمین اروتز و پروتز، حمایت‌های مالی و برقراری مستمری، پذیرش در خانه‌ی سالمندان و دیگر حمایت‌های مادی و معنوی را از این عزیزان داشتیم. 

وی در این زمینه یادآور شد: افراد جذامی از نظر هزینه‌های درمان زیر پوشش بنیاد بیماری‌های خاص هستند و از نظر بیمه‌ای نیز از بیمه‌ی سلامت برخوردار می‌باشند و ما هم در کنار سایر نهادهای مرتبط همچون شهرداری، قرارگاه خاتم الانبیا، دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهادهایی که در آن نشست قول حل مشکلات این عزیزان را دادند همکاری و حضور فعال داریم و حداکثر تلاش خود را در این زمینه انجام داده‌ایم.

این نشست با قول مساعد نماینده‌ی نیشابور، زیرخان و فیروزه در مجلس برای حل مشکلات و کمبودهای اعتباری بهزیستی از طریق مجلس شورای اسلامی پایان یافت.

کد خبر 34954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد