در رسانه| اولین کمیسیون سیار تشخیص معلولیت جذامی‌ها برگزار شد/ اداره کل بهزیستی خراسان رضوی پای کار سامان‌دهی جذامیان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی از پیشگام‌شدن بهزیستی در حل مشکلات جذامیان مشهد و برگزاری اولین کمیسیون سیار تشخیص معلولیت جذامی‌ها خبر داد و اعلام کرد که افرادی که پس از این معاینات دقیق معلولیتشان محرز شود، تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند.

به گزارش فارس، محمدحسین درودی دراین‌باره گفت: اولین کمیسیون تشخیص معلولیت جذامی‌ها به‌صورت سیار در شهرک جذامی‌ها (واقع‌در خیابان وحی 8) برگزار شد و همه افراد تحت معاینات تشخیصی قرار گرفتند. وی با بیان اینکه کارهای مقدماتی انجام ‌گرفته است و برخی از این افراد برای تشخیص درجه معلولیت به مراکز درمانی معرفی شده‌اند، ادامه داد: باتوجه‌به اینکه مجذومان به‌خاطر مشکلات جسمی نمی‌توانند به این مراکز مراجعه کنند، تیم‌های تشخیصی از مراکز درمانی در محل حاضر می‌شوند و معاینات تکمیلی را برای این عزیزان انجام می‌دهند.

دادستان مرکز خراسان رضوی ادامه داد: افرادی که پس‌از این معاینات دقیق معلولیتشان محرز شود، تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند و مستمری‌شان برقرار و دیگر امکانات پزشکی ازجمله اندام‌های مصنوعی موردنیاز برایشان تأمین می‌شود. درودی ادامه داد: در موضوع تأمین لوازمی مانند عینک و سمعک نیز سازمان بهزیستی متعهد شده است به جذامی‌ها خدمات دهد.

کد خبر 18557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد