آمل׀ ۸۶ نفر افراد مبتلا به اتیسم در شهرستان آمل از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند

نشست خبری گرامیداشت و آگاهسازی روز جهانی اتیسم با حضور کبری اسفندیاریان رئیس ، محمد علی صفایی معاون اداره و مسئول توانبخشی ، بهار خردمند کارشناس ناظر مراکز غیردولتی تحت نظارت اداره بهزیستی شهرستان آمل و جمعی از اصحاب رسانه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان آمل ، اسفندیاریان با بیان اینکه ۲ آوریل بنام روز جهانی آگاهسازی اتیسم با شعار ( فراگیری در محیط کار: چالش ها و فرصت های برابر در جهانی پسا همه گیر) نامگذاری شده گفت :  اتیسم یک اختلال رشدی عصبی است که بیشترین نمود آن در مهارت های ارتباطی و تعاملات اجتماعی،  مشهود بوده و از یک طرف آینده زندگی کودکان دارای اختلال طیف اتیسم در گرو تشخیص و مداخله بهنگام میباشد و از طرف دیگر  برخورداری از حقوق شهروندی برای این کودکان ونوجوانان و خانواده هایشان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است که هر دوی اینها ، جز در زیر چتر آگاه سازی و حساس سازی جامعه نسبت به این اختلال، ممکن نمیشود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمل با بیان اینکه همه بایدآگاه شوند که اختلال طیف اتیسم با نقص در مهارت های ارتباطی و تعامل اجتماعی خود را نشان میدهد، نقصی که باعث میشود این افراد دنیا را به گونه ای متفاوت ادراک کنند و به گونه ای متفاوت رفتار نمایند گفت :  در حال حاضر ۸۶ نفر افراد مبتلا به اتیسم تحت پوشش بوده و  بهزیستی شهرستان آمل  با  ۱ مرکز روزانه توانبخشی طیف اتیسم با کادری مجرب شامل بخش های مختلف : روانشناسی ، کار درمانی ، گفتار درمانی و ... فعال بوده که ۵۰  کودک و  نوجوان ۲ تا ۱۴  تا سال تحت پوشش خدمات آموزشی و توانبخشی قرار دارند.

اسفندیاریان هچنین خاطرنشان کرد: فرد مبتلا به اتیسم با تشخیص کمیسیون معلولیت تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته و جهت آموزش و درمان  به مراجع توانبخشی معرفی می شوند.

وی همچنین متذکر شد: اگر اتیسم در سنین اولیه ۲ تا ۵ سالگی تشخیص داده شود و مداخلات به هنگام و آموزش و توانبخشی به موقع برای او انجام شود قطعا عوارض کمتری در آینده خواهد داشت و با مشکلات کمتری در بزرگسالی روبه رو خواهد بود به همین  منظور برنامه غربالگری اتیسم توسط مراکز تحت نظارت بهزیستی جهت تشخیص به موقع به صورت دائم اجرا می شود.

کد خبر 34200

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد