بهزیستی در رسانه | اورژانس اجتماعی بهزیستی استان سمنان به پنج هزار نفر خدمت‌رسانی کرد

سمنان-ایرنا- مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: مرکز مداخله در بحران و اورژانس اجتماعی استان سال ۹۹ به پنج هزار و ۳۲۵ نفر خدمت‌رسانی کرد و ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز از طریق سامانه ۱۴۸۰ مشاوره تلفنی رایگان دریافت کردند.

به گزارش ایرنا، علیرضا ایزدپور روز شنبه به رسانه‌ها ابرازداشت: سال ۱۳۹۹، سال پرکار و پر تلاش برای  اداره کل بهزیستی استان سمنان در ارائه خدمات جدید و ابتکاری، فعال کردن ظرفیت های مغفول مانده قانونی جهت ارائه خدمات بهتر و بهبود رسیدگی به مددجویان تحت پوشش بود.

وی افزود: راه اندازی ۲۱ مرکز خدمات بهزیستی(+زندگی) و افتتاح آن به دستور رئیس جمهوری جهت تحول در ارائه خدمات به مددجویان و راه اندازی مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان  شهرستان گرمسار از جمله اقدامات مهم این اداره کل درسال گذشته بود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: همچنین راه اندازی سامانه دیده‌بان به منظور نظارت مردمی بر عملکرد سازمان بهزیستی به شماره تلفن ۱۴۸۲، انجام به موقع و سراسری واکسیناسیون آنفلوآنزا و کرونا برای سالمندان و معلولان مراکز شبانه روزی نگهداری و اجرای قرنطینه به موقع و اقدامات

حمایتی و آموزشی جهت مقابله با گسترش ویروس کرونا در مراکز نگهداری سالمندان، معلولان، فرزندان بهزیستی، افراد دارای اعتیاد و آسیب دیدگان اجتماعی نیز از خدمات سال ۱۳۹۹ اداره کل بهزیستی استان سمنان بود.

ایزدپور بیان کرد: این اداره کل با پرداخت شهریه دانشجویان تحت پوشش در راستای کمک به تحصیل این افراد تلاش کرد.

وی بیان کرد:  الکترونیکی شدن فرآیند صدور مجوز خیریه‌ها، مراکز و موسسات غیردولتی همکار و همچنین فرآیند فرزندخواندگی متقاضیان در دوران شیوع ویروس کرونا اقداماتی در راستای حفظ سلامت جامعه و جلوگری از انتقال بیشتر این ویروس انجام شد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: کمک به احداث و یا خرید  بیش از ۱۷۹ واحد مسکونی برای افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش، اجرای طرح پازل همدلی و بزرگترین پازل جهان جهت کمک به تهیه نوشت افزار برای دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی، ابتکار در توزیع تبلت بین دانش آموزان تحت پوشش  اداره کل بهزیستی استان با رعایت کرامت انسانی مددجویان و  افتتاح دبیرخانه اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت نیز دیگر خدمات این اداره کل در سالی که گذشت بود.

ایزدپور بیان کرد:  برگزاری منظم ماهانه جلسات ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی با حضور مسئولان مربوطه، جذب قطعی منابع بانکی از محل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۳۹۹ و ایجاد اشتغال برای ۳۹۹ نفر با اولویت افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار، ابلاغ و اجرای دستورالعمل رعایت تعارض منافع در انتصابات و  نظارت مستمر و برخط بر مراکز سازمان بهزیستی را نیز می‌توان از جمله اقدامات مهم این اداره کل در سال ۹۹ دانست.

در استان سمنان حدود ۲۶ هزار و ۱۹۰ مددجو از اداره کل بهزیستی استان خدمات مختلف می‌گیرند.

کد خبر 34115

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد