ایجاد اشتغال برای نزدیک به ۲هزار مددجوی بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از اشتغال یک هزار و ۹۸۰ نفر از سال ۹۶ تاکنون خبرداد وگفت : هدف اصلی سازمان و هدف غایی فعالیت های بهزیستی توانمند سازی مددجویان است و در برنامه ریزی یک مددکار جهت توانمندسازی مددجو، خروج از چرخه حمایتی باید مد نظر باشد و این در حالی است که حمایت تخصصی از مددجو همواره ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی در جلسه شورای اشتغال  تصریح کرد : اختصاص وام اشتغال به مددجویان بدون ایجاد زمینه اشتغال، آموزش مهارت لازم، نظارت و فراگیری راههای کسب و کار جدید  موثر نخواهد بود.
 
وی افزود : کارشناسان اشتغال بهزیستی  باید با توجه به شناخت دقیق از توانمندی مددجو و زمینه اشتغال وی  و همچنین آشنایی با شغل های جدید، تسهیلات نو و روش های جدید بهترین پیشنهاد را برای ایجاد اشتغال پایدار مددجو ارائه کنند. به شکلی که این اشتغال موفقیت امیز بوده و شرایط توانمندسازی مددجو را فراهم نماید

مدیر کل بهزیستی  از ایجاد اشتغال برای ۶۷۲ مددجو درسال گذشته خبرداد و گفت: ترمیم حقوق، پرداخت سهم بیمه کارفرمایی و ...از  جمله حمایت های بهزیستی از ایجاد اشتغال  پایدار مددجویان است و بهزیستی حامی کارفرمایانی است که نیروی کار خود را از بین جامعه هدف این اداره  انتخاب می کنند و همچنین کارفرمایانی که نسبت به بکارگیری این افراد  اقدام نموده  و بر اساس قانون کار حقوق و مزایا پرداخت  نمایند می توانند علاوه بر دریافت مشوق هایی چون وام کم بهره از خدمات پرداخت  حق بیمه سهم کارفرما ۲۳ درصد به مدت ۵ سال برای نیروی بکار گرفته شده نیز بهره مند شوند  .
وی یادآور شد : در سال گذشته برای ۶۷۲ نفر ۳۳۶ نفر از افراد تحت پوشش در مناطق روستایی و ۳۳۶ نفر از افراد تحت پوشش در مناطق شهری اشتغال زایی صورت گرفته است که از این تعداد ۱۱۲نفر از طریق منابع CBR,گروههای همیار، مراکز غیردولتی، پرذاخت مشوق های بیمه ای، تسهیلات بلاعوض و...به اشتغال رسیده اند.
این مقام مسئول یادآور شد: بهزیستی با توجه به شرایط جسمانی مددجویان مبلغی را نیز به عنوان جبران عدم کارآیی به کارفرمایان می‌پردازد که اگر مددجویی مشکل جسمانی دارد جهت جبران عدم کارایی اعتباری به کارفرما تزریق می‌شود. که در سال گذشته بیش از ۳۶۰ میلیون تومان به واجدین شرایط پرداخت شده است.

کد خبر 34111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد