آغاز واکسیناسیون بیماران و پرسنل مراکز بیماران روانی مزمن خراسان رضوی

واکسیناسیون مددجویان دو مرکز بیماران روانی مزمن در مشهد و تربت حیدریه آغاز شد.

به گفته‌ی جانشین معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، این واکسیناسیون از محل مازاد واکسن‌های اختصاص یافته به مراکز سالمندان انجام می‌شود.

محمدعارف آرام گفت: ۳۰۰ دوز واکسن که از واکسیناسیون مراکز سالمندان استان، اضافه بوده برای واکسیناسیون مراکز بیماران روانی مزمن اختصاص یافته است.

وی افزود: برخی سالمندان مقیم مراکز، واجد شرایط دریافت واکسن نبوده و برخی نیز خودشان مایل به دریافت واکسن نبوده‌اند.

وی اضافه کرد: به همین جهت، ۳۰۰ دوز واکسن مازاد این مراکز به دو مرکز بیماران روانی مزمن در مشهد و تربت حیدریه اختصاص یافته است که تزریق آنها آغاز شده است.

آرام اظهار داشت: در مراکز بیماران روانی مزمن، اولویت با مراکزی بوده که مددجوی سالمند داشته‌اند.

وی همچنین در خصوص زمان پایان واکسیناسیون مراکز سالمندان گفت: با انجام واکسیناسیون سه مرکز سبزوار طی امروز و فردا، واکسیناسیون کل مراکز سالمندان استان پایان می‌یابد.

وی افزود: از میان ۳ هزار نفر سالمندان مقیم مراکز استان و پرسنل آنها، حدود ۲۱۰۰ نفر واکسن دریافت کرده‌اند و مابقی این مددجویان، یا خودشان واکسن نخواسته‌اند یا شرایط دریافت واکسن نداشته‌اند.

جانشین معاون توانبخشی تأکید کرد: خوشبختانه تا امروز با اینکه نزدیک به ۲۰ روز از تزریق اولین واکسن مراکز سالمندان خراسان رضوی می‌گذرد هنوز هیچ‌گونه عارضه یا مشکلی در این افرادگزارش نشده است.

وی یادآور شد: واکسیناسیون مراکز سالمندان خراسان رضوی و پرسنل این مراکز با واکسن اسپوتنیک از ۲۵ اسفند آغاز شد.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که سهمیه‌ی تکمیلی برای سایر بیماران روانی مزمن و معلولین جسمی حرکتی و ذهنی مقیم مراکز نیز طی روزهای آینده، ارسال گردد و بتوانیم تمام این عزیزان را واکسینه کنیم.

کد خبر 34080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد