تجهیز ۱۶ مرکزشبانه روزی در خراسان شمالی به اتاق هنر درمانی

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: در ۳ ماهه سوم امسال ۱۶ مرکزشبانه روزی در سطح استان به اتاق هنر درمانی تجهیز شده اند و۶۲۱ نفر در کارگاه نمایش درمانی شرکت کرده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی، اسماعیل قربانی بااشاره به اینکه در طی ۹ ماه نخست سال ۱۶۹ نفر در کارگاه های تولیدی-حمایتی این استان خدمت گرفتند، بیان کرد: کارگاه های تولیدی-حمایتی مراکزی هستند که توسط شخص حقیقی و حقوقی با کسب مجوز از سازمان بهزیستی کشور تاسیس شده وتحت نظارت آن، برای افراد با معلولیت شدید در رده سنی بیشتر از پانزده سال، شرایط آموزشهای تکمیلی مهارتی (کارورزی) و به کارگماری انها فراهم می شود.

وی بابیان اینکه هنردرمانی به منظور تقویت و ایجاد فرایندی پویا و هدف گرا در جهت ارتقای سطح عملکردی گروه هدف  و توانمندی معلولین در مراکز ارائه میگردد، افزود: در ۳ ماهه سوم امسال ۱۶ مرکزشبانه روزی در سطح استان به اتاق هنر درمانی تجهیز شده اند و۶۲۱ نفر در کارگاه نمایش درمانی شرکت کرده اند.

قربانی تصریح کرد: برای تجهیز اتاق هنردرمانی مراکز شبانه روزی بالغ بر ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

این مسوول بیان کرد: کودکانی  که دچار کم شنوایی بسیارعمیق می باشند و وسیله کمک شنوایی مانند سمعک برای آنان قابل استفاده نمی باشد و یا اثرگذاری آن بسیار ناچیز می باشد بهمین خاطر رشد مهارتهای زبان و گفتار در آنها بخوبی صورت نمیگیرد لذا کاشت حلزون شنوایی که طی عمل جراحی با قراردادن پروتز خاص در حلزون گوش بیمارصورت می گیرد و با توانبخشی بعد از آن جهت کودکان با محدوده سنی 3 سال می تواند موجب مهارتهای گفتار و زبان کودک شود و نهایتا توانمند سازی فرد را در جامعه بدنبال داشته باشد.

وی افزود: در ۹ ماه نخست امسال ۱۷۹ خدمت گیرنده جهت کاشت حلزون شنوایی و تعمیر قطعات مراجعه کردند که حدود ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

کد خبر 33616

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد