تشدید محدودیت‌های کرونایی در مراکز تحت نظارت بهزیستی خراسان رضوی

به گفته‌ی سرپرست بهزیستی خراسان رضوی، به منظور پیشگیری از سرایت ویروس کرونای جهش‌یافته در مراکز تحت نظارت این نهاد، هر گونه بازدید و ملاقات شخصی یا عمومی در این مراکز تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

دکتر مسعود فیروزی افزود: خانواده‌های افراد مقیم نیز دارای همین محدودیت حضور و دیدار هستند و هیچ تفاوتی با سایرین ندارند.

وی خاطر نشان کرد: حضور مسؤول فنی، جانشین وی، پرسنل بهداشتی، درمانی و مراقبتی در تمام مراکز در ایام تعطیل و حتی در شیفت‌های شبانه الزامی است و بازرسان بهزیستی، این موارد را در ایام تعطیل به صورت سرزده، کنترل می‌کنند.

دکتر فیروزی گفت: رعایت کامل پروتکل‌ها توسط کارکنان و مددجویان مراکز، شامل شست و شوی مرتب دست‌ها، رعایت فاصله ۲ متری، زدن ماسک، پرهیز از تجمع و خودداری از تماس با افراد بیمار و نزدیکان آنها ضروری است.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی، با تأکید بر اینکه سلامت و تندرستی مددجویان، اولویت بهزیستی است یادآور شد: در صورت بروز هر گونه علائم سرماخوردگی یا شبیه به آن در بین مددجویان، گرفتن تست کرونا از فرد مبتلا و رعایت مقررات بهداشتی تا پایان رفع علائم، الزامی می‌باشد.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها و بستگان افراد مقیم در مراکز می‌توانند برای تماس و ارتباط با مددجو از طریق تلفن و شبکه‌های اجتماعی با وی مرتبط باشند گفت: اگر در صورت ضرورت، فردی از افراد مقیم مراکز به مرخصی یا دیدار خانواده رفت، در هنگام برگشت، پیش از ورود به مرکز و نزد سایر افراد، تست سلامت کامل از وی گرفته شود و در صورت نیاز، مراقبت قرنطینه‌ای برای اطمینان از سلامت وی انجام گیرد.

کد خبر 33592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد