به پوشیدن لباس اورژانس اجتماعی افتخار می کنیم

نماینده کارشناسان اورژانس اجتماعی در آیین از تقدیر از ۱۲۳ نفر از کارشناسان منتخب مرکز فوریت‌های اجتماعی سراسر کشور، مهمترین مسایل و دغدغه های پرسنل اورژانس اجتماعی را بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ انسیه منصوری زاده کارشناس اورژانس اجتماعی استان تهران به نمایندگی از ۵۰۰۰ نیروی اورژانس اجتماعی در سراسر کشور با حضور در این آیین گفت: سفیران سلامت اجتماعی به منظور رفع بحران های فردی و خانوادگی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و تسکین خاطر دغدغه ها و سایر گروه های علاوه بر ارائه خدمات تخصصی همیشگی پروانه وار به دور افراد نیازمند از جمله کودکان کار و خیابان، ساکنان مناطق آسیب خیز و حاشیه با ارائه خدمات اورژانسی می گردند و با ارائه خدمات آموزشی و بهداشتی در کنترل بحران، باری را بر دوش می کشند.

وی افزود: کارشناسان اورژانس اجتماعی نیروهای متخصصی بی ادعا هستند و اگر چه شاغل بودن در اورژانس اجتماعی سخت و جانفرسا است و امنیت روانی، جانی و اجتماعی آنها درفرایند خدمات رسانی به خطر افتاده است و نداشتن امنیت شغلی به ویژه برای نیروهای  قرار دادی و خرید خدمت لحاظ نشدن سختی کار، پایین بودن حقوق و دستمزد برای آنها آزار دهنده است اما از آن دلخوشند  که حاصل  کار آنها، نجات صدها کودک و زن خشونت دیده، معلول و سالمند آزار دیده و مردان خشونت دیده؛ ده ها نفر اقدام به خودکشی، دختران فرار کرده از خانه و زنان آسیب دیده اجتماعی که به واسطه مسایل فردی، خانوادگی و اجتماعی، درگیر مسایل اجتماعی شده اند را نجات می دهیم. ما به شغلمان که از جمله خدمات تخصصی پیشرفته و کم نظیر در دنیاست مباهات  می کنیم.

منصوری زاده به بخشی از دغدغه های کارشناسان اورژانس اجتماعی اشاره کرد و گفت: علی رغم همه غصه ها، دغدغه ما مسئولیت اجتماعی است که به ما واگذار شده است. ما به پوشیدن لباس مقدس اورژانس اجتماعی افتخار می کنیم. حال آنکه اندک دلخوشی ما حسن توجه شما مسئولان و مدیران  ارشد کشور و استان است.

وی خطاب به مسئولان گفت: به حمایت های شما عزیزان برای یافتن راهکارهایی جهت رفع چالش ها که مهمترین آنها نداشتن امنیت شغلی و روانی، کمبود تجهیزات و اعتبارات مورد نیاز جهت ارائه خدمات اورژانسی و به موقع و همچنین در نظر گرفتن اعتباراتی در خور و شأن اورژانس اجتماعی که  تمام هدفش کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است، امیدواریم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اورژانس اجتماعی یک نهاد حاکمیتی است که با گذشت ۲۲ سال از عمرش؛_ به دلیل نوپا بودن_ نیازمند عزم جدی برای افزایش کیفیت خدماتش و ارتقای دانش و امنیت شغلی نیروی انسانی  و تامین هزینه ها برای  ارائه خدمات متناسب و اورژانسی است.

کد خبر 33441

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =