بیش از  ۱۰۰۰ نفر از میز خدمت اداره‌کل بهزیستی خراسان شمالی بهره‌مند شده‌ اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی از بهرمندی بیش از ۱۰۰۰نفر از میز خدمت این اداره خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی، اسماعیل قربانی، تعامل، همکاری و هماهنگی بین واحدهای تخصصی در اداره کل را اصلی ترین کار در واحد پذیرش عنوان کرد و گفت: این مهم در اداره پذیرش در ۶ بخش و با فعالیت ۵ پرسنل صورت میپذیرد.

وی در ادامه به وظایف اداره پذیرش و هماهنگی استان اشاره کرد و افزود: نظارت بر پذیرش مددجویان مطابق با فعالیت آن مرکز ، رسیدگی به مکاتبات ‌شکایات مردمی اعم از دفتر مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری، فرمانداری، بخشداری، بهزیستی و نمایندگان مجلس ، ارسال نظام نامه شاخص های نظارتی ستاد بر استان و استان بر ستاد وهمچنین پیگیری نقل و انتقالات پرونده مددجویانی که محل سکونت خود را تغییر دادند تنها بخشی از وظایف این اداره به شمار می آید. 

این مسوول تصریح کرد : پیگیری افراد مجهول الهویه، جانمایی مددجویان بخش آسیب ها، کودکان کار، کودکان بدسرپرست ‌وبی سرپرست، معلولین ذهنی، جسمی و سالمندان، پیگیری امور مفقودین در سطح کشور، ارتباط تلفنی مردم و دولت از طریق سامانه سامد، مدیریت شبانه و میز خدمت بخش های دیگر وظایف اداره پذیرش و هماهنگی خراسان شمالی است. 

وی در خصوص مدیریت شبانه بیان کرد: پاسخگویی به مراجعین در ساعات غیر اداری و ایام تعطیل و همچنین خدمات مربوط به ایاب و ذهاب و اسکان برای مراجعینی که نیاز به ارجاع خدمات درمانی و اداری دارند در این حوزه انجام می شود.

قربانی با بیان‌اینکه در ۶ ماه اخیر امسال بیش از هزار نفر    از میز خدمت این اداره بهره مند شدند، گفت: به منظور جلوگیری از تجمع ‌و تکریم ارباب رجوع و همچنین به جهت جلوگیری از سردرگمی مردم در ساختمانهای اداری و اجرایی،  میز خدمتی را در دسترس ترین مکان در ساختمان اداره جانمایی کردند تا روند پیگیری کارها سریعتر انجام شود.

وی اصلی ترین هدف راه اندازی میز خدمت را کاهش مدت زمان پاسخگویی ارباب رجوع در اداره کل عنوان کرد و افزود: تلاش بر این است  تا در کمترین زمان ممکن به درخواست های ارباب رجوعان پاسخ و همچنین از سردرگمی و مراجعه مکرر به واحد ها جلوگیری شود. 

این مسوول تصریح کرد: در ۶ ماه اخیر بیش از ۳۷۰ نفر  بصورت حضوری در غالب ملاقات مردمی با مدیر کل باهماهنگی اداره پذیرش و هماهنگی خدمات دریافت کرده اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی بابیان اینکه شهروندان می‌توانند برای بیان مسائل و مشکلات خود از طریق سامانه ثامد به طور مستقیم با مدیر کل گفت وگو کنند، تصریح کرد: در ۶ ماه اخیر امسال بیش از ۱۳۲ مورد از طریق این سامانه رسیدگی شد.

قربانی افزود: در  بخش رسیدگی به مکاتبات و شکایات مردمی ۵۷ مورد در استانداری، ۵۲ مورد ریاست جمهوری و دستگاه های سایر ۳۲۰ مکاتبه صورت پذیرفت ک  در طی ۶ ماه اخیر مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۶۹  پرونده  نقل و انتقال در سال جاری مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: ۵۰ پرونده داخل استان و ۱۹ پرونده خارج استان و همچنین ۱۵۰ پرونده مفقودین  در طی ۶ ماه اخیر اداره پذیرش و هماهنگی اداره کل بهزیستی موردبررسی قرار گرفته است.

کد خبر 33375

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد