گرگان | بیش از ۱۰ درصد جمعیت شهرستان نیازمند مناسب سازی هستند

مدیر بهزیستی گرگان اظهار کرد: بیش از ۱۰ درصد جمعیت شهرستان گرگان نیازمند مناسب سازی مبلمان شهری هستند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان گرگان، محمد شایسته در چهارمین جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان گرگان، گفت: ۵۶ هزار نفر از جمعیت ۵۰۰ هزار نفری گرگان نیازمند مناسب سازی مبلمان شهری هستند که البته باید به آن زنان باردار و بیماران خاص را نیز اضافه کنیم.
وی افزود: در حال حاضر در شهرستان گرگان ۱۱ هزار ۴۰۰ معلول و چهار هزار و ۷۰۰ جانباز زندگی می کنند و همچنین هشت درصد جمعیت این شهر را نیز سالمندان تشکیل می دهند که حدود ۴۰ هزار نفر هستند.
شایسته ادامه داد: تمامی دستگاه ها و سازمان های استان در بحث مناسب سازی مبلمان شهری باید کمک کنند تا بتوانیم در جهت تحقق عدالت اجتماعی پیش برویم که البته در این ارتباط قانونی نیز تصویب شده که عدم رعایت مقررات جرم محسوب می شود.
وی با بیان اینکه در ابتدای سال ۹۹ دستگاه ها مورد ارزیابی قرار گرفتند، ابراز کرد: دستگاه بر اساس چهار نماگر ورودی ساختمان، سرویس بهداشتی، آسانسور و سطح شیبدار مورد ارزیابی قرار گرفتند که متاسفانه به جز چند دستگاه بقیه رتبه خوبی را به دست نیاوردند.
مدیر بهزیستی گرگان با اشاره به بحث معابر سطح شهرستان، افزود: شهرداران کمک کردند و موانع موجود در معابر عمومی را برداشتند، ولی بازم هم موانع زیادی وجود دارد از جمله پل های عابر پیاده، پایانه ها و اتوبوس های مسافربری که جزء مصوبات بخش شهرستان بود که البته بخشی از آن ها رفع شد.
وی اضافه کرد: هنوز با جامعه ایده آل فاصله زیادی داریم و نیازمند حمایت دولت برای تامین اعتبارات به دستگاه ها هستیم و همچنین در این حوزه از فرماندار تقاضا کرده ایم تا از محل اعتبارات تملک سال جاری و سال ۱۴۰۰ اعتباراتی را به دستگاه هایی که در این زمینه پیشرو هستند، اختصاص دهد.
شایسته با اشاره به دستگاه هایی که ساختمان هایی را اجاره یا رهن می کنند، گفت: برخی از دستگاه ها در زمان رهن و یا اجاره ساختمان اداری خود باید به پارامترهای لازم مناسب سازی توجه کنند و این در قانون نیز به آن تاکید شده است.
وی در پایان افزود: بخش اعظم کار مناسب سازی مبلمان شهری بر عهده شهرداران است که می توانند در بحث مناسب سازی اماکن عمومی، پارک ها و ساختمان ها بسیار کمک کنند.

کد خبر 33297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد