دررسانه|۱۸ مرکز خدمات بهزیستی در آبادان افتتاح شد

آبادان - ایرنا - ۱۸ مرکز خدمات بهزیستی "مثبت زندگی" در آبادان روز دوشنبه همزمان با سراسر کشور با حضور ویدیو کنفرانسی رییس‌جمهوری افتتاح شد.

به گزارش ایرنا رییس اداره بهزیستی آبادان روز دوشنبه در آیین افتتاح مراکز مثبت زندگی در این شهرستان گفت: این مراکز با اشتغالزایی ۹۰ نفر توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شدند و در هر مرکز ۴۵۰ نفر مددجو و معلول زیر  پوشش خدمات دریافت می کنند.

شیوا شجاعی افزود:  این مراکز وظیفه خدمات‌رسانی و حمایت از ۱۰ هزار مددجوی زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان آبادان را بر عهده دارند.

وی اظهار داشت: فعالیت مراکز مثبت زندگی با ارائه خدمات الکترونیکی، کاهش هزینه‌های جامعه هدف بهزیستی به ویژه هزینه‌های مربوط به رفت و آمد را به دنبال خواهند داشت.

شجاعی با بیان اینکه روند ثبت پرونده‌های گروه‌های هدف مرکز مثبت زندگی، در گذشته به صورت دستی انجام می‌شد، گفت: با تلاش و برنامه‌ریزی انجام شده در این مراکز، خدماتی از قبیل ثبت نام و تشکیل پرونده و پیگیری به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد و حتی افراد دارای محدودیت‌های جسمی می‌توانند از این خدمات به سهولت بهره‌مند شوند.

رییس اداره بهزیستی آبادان گفت: در کنار خدمات حضوری مانند مشاوره خانوادگی یا تربیتی با توجه به کیفیت و مزایای بالاتر نسبت به فضای الکترونیکی، هم چنان جایگاه خود را در بهزیستی از دست نداده و در محورهای گوناگون به  متقاضیان زیر پوشش ارایه می شوند.

شجاعی افزود: این مراکز که توسط بخش خصوصی و با نظارت بهزیستی فعالیت خواهند کرد نقش مهمی در اشتغال زایی در مناطق مختلف شهرستان آبادان دارند.

وی بیان کرد: راه‌اندازی و ایجاد مراکز مثبت زندگی به عنوان اقدامی مطلوب از سوی بهزیستی موجب تسریع در روند خدمت‌رسانی ، یکپارچه‌سازی و یکسان سازی خدمات این سازمان به جامعه هدف خواهد شد.

شجاعی افزود: با توجه به اینکه مراکز مثبت زندگی باید به جامعه هدف و بهزیستی پاسخگو باشند بدون شک در زمینه تسریع ارایه خدمت به مددجویان و افزایش دقت در خدمات‌دهی تاثیرگذار هستند و می‌توانند در افزایش انگیزه مددجویان برای تعامل با بهزیستی و دریافت خدمات موثر باشند.

چهار هزار و ۱۰۰ معلول در آبادان از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند و ۳۵۰ فرد معلول در ۶ مرکز شبانه روزی این شهرستان نگهداری می‌شوند.

بهزیستی آبادان ۱۸ هزار نفر را زیرپوشش دارد.

کد خبر 33046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد