چناران | ۶ مرکز شبه خانواده در چناران فعال هستند

رئیس بهزیستی چناران از پرداخت یارانه ۶۵۰ هزار تومانی به خانواده‌هایی خبر داد که فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست را نگهداری می‌کنند.

فاطمه آزاد در خصوص نحوه این پرداخت گفت: فرزندانی که تحویل به خانواده می‌شوند به جهت کمک مالی مبلغ ۶۵۰ هزار تومان مستمری علاوه بر ۱۲۵ هزار تومان یارانه معیشت پرداخت می گردد و پیگیری های پس از ترخیص توسط مددکاران مربوط به پرونده های امداد بگیر صورت می گیرد.

وی در زمینه نحوه و یارانه ترخیص فرزندان از مراکز شبه خانواده نیز گفت: فرزندان پس از رسیدن به سن قانونی جهت کمک هزینه ترخیص مبلغ ۲۰ میلیون تومان جهت مستقل شدن دریافت می‌کنند و کمک‌های مددکاری برای استقلال آنها نیز انجام می‌شود.

وی در مورد تعداد و ظرفیت مراکز شبه خانواده چناران گفت: شهرستان چناران دارای ۶ مرکز می باشد که گروه های سنی زیر ۶ سال، ۶-۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۸ سال در دو جنس مونث و مذکر در آنها نگهداری می‌شوند که ظرفیت مراکز زیر ۶ سال ۱۲ نفر، ۶ تا ۱۲ سال ۲۰ نفر، ۱۳ تا ۱۸ سال نیز ۲۰ نفر می باشد.

آزاد گفت: در مراکز شبه خانواده، اقداماتی از جمله پیگیری وضعیت تحصیلی و آموزش های مهارت های زندگی، ارتباطی، مهارت های دینی و مذهبی و سایر خدمات از جمله تامین نیاز های فرزندان از قبیل پوشاک مواد غذایی و ... انجام می‌پذیرد. همچنین فرزندان جهت اوقات فراغت بنا به استعداد و علاقه در رشته های ورزشی ثبت نام کرده و اوقات فراغت خوبی را می گذارنند.

وی ادامه داد: مراکزشبه خانواده مراکزی هستند که کودکان بی سرپرست و بدسرپرست که به دلیل مشکلات اخلاقی والدین، فوت والدین، اعتیاد، تکدی گری، زندانی بودن والدین و .... یا خشونت، آزار و اذیت جسمی توسط والدین با مداخله اورژانس اجتماعی یا نهادهای امنیتی به صورت موقت یا دائم از خانواده خود جدا شده‌اند در آنها نگهداری می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: این کودکان در مراکز شبه خانواده اقامت می پذیرند تا با مهیا شدن شرایط بازگشت فرزند به خانواده، اقدامات لازم انجام پذیرد و اگر فرزند، سرپرست موثر و یا بستگانی جهت نگهداری نداشته باشد فرزند به صورت امین موقت به خانواده‌های متقاضی این امر سپرده می شوند.

آزاد یادآور شد: فرزندان از زمان پذیرش در مرکز تا پایان دوره‌ی اقامت، از حمایت های مادی و رفاهی، تحصیلی، حرفه‌آموزی، مشاوره‌های روانی و غیره بهره‌مند می‌شوند.

رئیس بهزیستی چناران در خصوص یارانه‌های پرداختی به فرزندان مراکز شبه خانواده گفت: یارانه فرزندان به این شکل است که به ازای هر فرزند زیر ۱۲ سال ۶۵۰ هزار تومان و فرزند بالای ۱۲ سال ۷۵۰ هزار تومان به مسؤولان مرکز پرداخت می‌گردد و برای فرزندانی که بیمار بوده و هزینه درمان داشته باشند مبلغ ۹۲۰ هزار تومان یارانه به این مراکز پرداخت می‌گردد.

کد خبر 32935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد