خانه سلامت دختران بهزیستی مازندران افتتاح شد

با حضور دکتر مسعودی فرید معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی کشور، دکتر فرزاد گوهر دهی مدیرکل بهزیستی مازندران، دکتر سمیه طوسی مدیر کل امور بانوان استانداری مازندران و علی رجبی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران خانه سلامت دختران بهزیستی مازندران در شهرستان ساری به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران، دکتر فرزاد گوهردهی، مدیرکل بهزیستی بهزیستی مازندران در افتتاح خانه سلامت دختران بهزیستی مازندران در شهرستان ساری ضمن تقدیر و تشکر از اقدام خیرخواهانه خیر آقای ذبیحی اظهارکرد: این مرکز در متراژ ۵۰۰ مترمربع و به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در ملک تملیکی بهزیستی مازندران توسط خیرین احداث شده است.
دکترگوهردهی به فعالیت این مراکز اشاره کرد و افزود:در این مراکز امکان آموزش، تحصیل دختران فراهم می شود تا بتوانند درجهت توانمندشدن آن ها گام بردارند و پس از آموزش های لازم در صورت صلاحیت خانواده ها به کانون گرم خانواده برگردند درغیر اینصورت با توانمندی به جامعه برگردند و فرد مفیدی برای جامعه باشند.
وی بابیان اینکه بالغ بر ۱۵هزار و ۸۰۰ نفر در استان مازندران تحت پوشش دفتر توانمند سازی زنان و خانواده قراردارند که از خدمات مستمری و یارانه استفاده می کنند، ادامه داد: ۳۱ گروه همیاردر استان وجود دارد و در سال جاری ۳۱۹ گروه خودیار در بهزیستی استان ساماندهی شدند که به توسعه کسب و کار برای افراد کم درآمد گام بردارند.
مدیرکل بهزیستی مازندران خاطر نشان کرد: دو هزار و ۴۰۰ نفر از خانواده های زنان و دختران تحت پوشش ما در شهرها و روستاهای زیر ۲۰هزار نفر از خدمات بیمه روستایی و عشایری استفاده کردند.
دکترگوهردهی با بیان اینکه  ۸۰۰ تبلت به دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی اهدا شده است، گفت: بالغ بر ۴هزار و ۳۰۰ نفر از زنان تحت پوشش دفتر توانمندسازی اجتماعی از آموزش و مهارت آموزی خانواده بهره مند شدند.
مدیرکل بهزیستی مازندران بیش از ۲۱۰ کودک را در حوزه کودکان خیابانی و کودکان کار شناسایی شدند و اقدامات لازم انجام شد، افزود: در حوزه اورژانس اجتماعی و خدمات ۴ گانه توسط همکاران این حوزه ارائه می شود تاکنون بالغ بر ۶۳ هزار مورد پذیرش داریم که با توجه به شیوع کرونا خط ۱۲۳با افزایش مواجه شد که جا دارد در حوزه اورژانس اجتماعی تشکر کنم.
وی بابیان اینکه ۱۸ مرکز اورژانس اجتماعی، ۱۶ پایگاه اجتماعی و ۱۸ خدمات سیار و خط ۱۲۳به صورت استانی، خدمات را ارائه می کند، ادامه داد: ۲۲مرکز شبه خانواده در استان فعال هستند که در این مراکز بیش از ۲۱۰ نفر تحت پوشش هستند و تمام تلاش ما این است که این کودکان به خانواده ها واگذار و در بستر خانواده رشد کنند.
مدیرکل بهزیستی مازندران خاطر نشان کرد: در سال جاری مبلغ امداد کودکان از ۳۷۰ هزار تومان به ۶۵۰هزار تومان  و  کمک هزینه نگهداری کودکان به ۷۵۰ هزارتومان رسیده است.

دکتر حبیب الله مسعودی فرید با تاکیدبراینکه  بیش از ۹۰ درصدخدمات سازمان توسط بخش غیر دولتی و بخش مهمی توسط خیرین انجام می شود، گفت: خیرین شرکای راهبردی ما هستند و نه تنها در حوزه عملیاتی بلکه در بخش سایت گذاری نیز نقش اساسی در رسیدن به اهداف این سازمان دارند.
وی با بیان اینکه از  ۶۸۰ مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست کشور حدود۶۵۰ مرکز توسط خیرین نگهداری و مدیریت می شود، افزود: در حال حاضر یکی از برنامه های ما واگذاری بخش شیرخوارگاه به خیرین و شرکای اجتماعی بهزیستی است که دارای سابقه کار و تجربه در این حوزه هستند.

گفتنی است در خاتمه با اهدا لوح تقدیر از خیر گرانقدر مهندس ذبیحی قدردانی شد.

کد خبر 32886

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد