شیر خوارگاه زنجان یکی از بهترین مراکز شبه خانواده در کشور است

 مدیر کل امور کودکان ونوجوانان سازمان بهزیستی کشور در بازدید از خانه ی نوباوگان و شیرخوارگاه شهید بقاء ثمین تاب  گفت : شیر خوارگاه بهزیستی استان  زنجان یکی از بهترین  مراکز شبه خانواده در کشور است .

 به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان  سعید بابایی اظهار کرد :  ‌۳۳شیرخوارگاه در کل کشور تحت نظارت سازمان بهزیستی در حال فعالیت هستندو  در حال حاضر یک هزار کودک دراین مراکززندگی می کنند .

وی افزود: نزدیک به ۸هزار  کودک بی سرپرست و بد سرپرست در ۶۰۰ مراکز بهزیستی در کل کشور نگهداری می شوند.

وی خاطر نشان کرد : خوشبختانه روند فرزند خواندگی در سال‌های اخیر از سوی خانواده‌ها با استقبال مواجه شده و نزدیک به هزار و ۷۰۰ فرزند در سال به خانواده ها سپرده می شوند واین در حالی است که ۱۳هزار خانواده داوطلب پذیرش کودکان هستند .


این مقام مسئول افزود: اگر خانواده‌ی اصلی قابل توانمندسازی باشد کودک به آن بازپیوند می‌شود و درصورت عدم وجود خانواده اصلی  کودک به خانواده‌ی نسبی و وابستگان سپرده می‌شود و اگر این امکان مهیا نباشد کودک به خانوادی امین موقت سپرده خواهد شد و اگر این نیز ممکن نشود کودک به فرزندخواندگی به خانواده‌های دارای صلاحیت واگذار می‌شود.
مدیر کل بهزیستی استان زنجان نیز در این دیدار افزود : ۵مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست  بصورت دولتی و  غیردولتی و باهمت خیرین در زنجان فعالیت می کند.

محمدی با اشاره به واگذاری ۳۳کودک به خانواده ها بصورت بازپیوند و فرزند خوانده بیان کرد : ۴۹کودک در ۵مرکز تحت نظارت بهزیستی استان نگهداری می شوند و ۲۶۷امداد بگیر در کنار خانواده ها و با حمایت بهزیستی زندگی می کنند .

وی اظهار داشت: این تعداد کودک از طریق این سازمان و با حکم قضایی به خانواده‌های متقاضی فرزندخوانده سپرده شده است.
محمدی تاکید کرد :از سری حمایت های جانبی بهزیستی که با همکاری بنیاد مستضعفان صورت گرفته است اختصاص 127 دستگاه تبلت به فرزندان امداد بگیر  در مقطع اول و دوم دبیرستان  است که ازاین تعداد 103 دستگاه توزیع و ۲۴ دستگاه دیگر در حال توزیع است .

وی خاطرنشان کرد: : این اقدام  بهزیستی با حفظ کرامت انسانی در راستای توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی صورت گرفته است.

وی اظهارداشت : فرزندان بهزیستی آینده‌سازان جامعه هستند و تحصیل یکی از ارکان توانمند سازی آنهاست  ورشد آموزشی موجب خواهد شد که این افراددر آینده  امدادرسان و کمک حال دیگران شوند.

کد خبر 32737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد