در رسانه | سه هزار سالمند در خراسان رضوی واکسن کرونا دریافت می‌کنند

مشهد- ایرنا- سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: سه هزار سالمند در مراکز زیرپوشش این اداره کل واکسن کرونا دریافت می‌کنند.

مسعود فیروزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تفاهم انجام شده میان سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، واکسیناسیون سالمندان زیرپوشش و مقیم در مراکز بهزیستی کشور انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این واکسیناسیون با اولویت سالمندان، بیماران روانی مزمن، معلولان ذهنی و معلولان جسمی مقیم در مراکز تحت نظارت بهزیستی انجام می‌شود که همراه آنان کارکنان این مراکز نیز واکسینه می‌شوند.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی گفت: دستورالعمل مشترک سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت هنوز به این استان ارسال نشده و طی روزهای آینده با دریافت این دستورالعمل، واکسیناسیون سالمندان آغاز می‌شود.

وی افزود: هم اکنون سه هزار سالمند در مراکز بهزیستی استان نگهداری می‌شوند که این تعداد همراه با کارکنان این مراکز جهت واکسیناسیون به سه هزار و ۶۰۰ نفر می‌رسند.

فیروزی ادامه داد: هم اکنون ۶ هزار نفر در مراکز نگهداری سالمندان، بیماران روانی و معلولان ذهنی و جسمی مقیم هستند.

هم اکنون بیش از ۱۱۷ هزار نفر در خراسان رضوی دارای معلولیت هستند و در بهزیستی این استان پرونده دارند.

واکسیناسیون سالمندان مقیم مراکز بهزیستی از روز گذشته با حضور رییس سازمان بهزیستی در آسایشگاه کهریزک کرج آغاز شده و در فاز اول ۲۰ هزار دوز واکسن تامین گردیده است.

کد خبر 32636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد