مشارکت ۶ میلیاردی مردم و خیرین در پویش پازل همدلی

مراسم «اختتامیه پویش پازل همدلی» صبح امروز با حضور دکتر وحید قبادی دانا معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور، ذوالفقار یزدان مهر معاون مشارکت های مردمی، موسسات غیردولتی، توانمندسازی و امور مجلس و جمعی از مسئولان و دست اندرکاران اجرای این پویش، صبح امروز در ساختمان ستاد بهزیستی کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، ذوالفقار یزدان مهر معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور در این مراسم با اشاره به منحصر به فرد بودن پویش پازل همدلی گفت: این پویش کاملا متمایز از دیگر پویش ها که در سال های گذشته اجرایی شده اند، اجرا شد و مواردی همچون شفافیت در جذب و هدف مشارکت ها، امکان بهره مندی از مشارکت های خرد و کلان، ایجاد المان تصویری جذاب برای تبلیغ، همکاری شبکه گسترده ای از هنرمندان و ورزشکاران در این پویش، امکان تعیین محل مصرف مشارکت توسط خیّر و... از موارد تمایز این پویش هستند.

وی همچنین به همکاری همه جانبه و خوبی که بین شرکت های خصوصی و سازمان دولتی و موسسات خیریه شکل گرفته است، اشاره کرد و گفت: سازمان بهزیستی نقش نظارتی و سیاست گذاری را در این زمینه به خوبی اجرا کرد و در بخش تولید ملی نیز ارزش افزوده بیش از دو برابر در قبال مشارکت های مردمی شکل گرفت و یک محصول با کیفیت و استاندارد به دانش آموزان تقدیم شد. همچنین در این پویش روش های نوین جذب مشارکت های مردمی استفاده شده و حتی یک ریال نیز بار مالی برای بودجه عمومی کشور نداشته است.

یزدان مهربا اعلام دستاوردهای این پویش گفت: در این پویش۶۰۰ هزار قطعه پازل به ارزش هر قطعه ۱۰ هزار تومان به فروش رفت. همچنین کوله پشتی و وسایل نوشت افزار بین ۶۰ هزار دانش آموز توزیع شد و مشارکت های مردمی جمع آوری شده مبلغ ۶ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی گفت: اولین جلسات با انجمن تولید کنندگان نوشت افزار و موسسات خیریه را در مرداد ماه امسال برگزار کردیم و ۱۹بهمن ماه این پویش به پایان رسید. ظرف ۲۳ روز کاری مشارکت های مردمی جمع آوری و عملیاتی شد. ۱۴هزار و ۹۰۱خیر در این پویش مشارکت داشتند که عددی بی سابقه است. همچنین ۵۵ خیر شاخص از طرق مختلف، مطبوعات عمومی، مشارکت های استانی، روش های سنتی و مدرن در این پویش شرکت کردند.

یزدان مهر به مشارکت استان های مختلف در این پویش نیز اشاره کرد و گفت: استان خراسان رضوی با خرید ۷۲هزار قطعه از پازل به عنوان بیشترین خرید و استان های البرز، سیستان و خوزستان در رده های بعدی نمودار قرار دارند. همچنین آخرین استان این نمودار، ۲۵۹۱قطعه از پازل را خریداری کرده است.

وی با اشاره به شمار خیرین مشارکت کننده از استان های مختلف نیز گفت: استان خوزستان با مشارکت ۲۰۶۰ خیر در این پویش شرکت کرده است و استان های سیستان و اصفهان هم در رده های بعدی قرار دارند. ۱۱۴خیر نیز از آخرین استان نمودار در این پویش شرکت کرده اند.

یزدان مهر افزود: حداقل مشارکت مبلغ ۱۰هزار تومان و حداکثر مشارکت یک خیرمبلغ ۸۰۰میلیون تومان بوده است و اقلام با کیفیت و استاندارد ایرانی در میان دانش آموزان عزیز که ۵۲ درصد از آنها دختر و ۴۸ درصد از آنان پسر هستند و بر اساس نیازهای دوره آموزشی در سه گروه کلاسی اول تا سوم، چهارم تا هفتم و هشتم تا دوازدهم؛ توزیع شده اند.

کد خبر 32625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =