مددجویان زلزله زده بهزیستی در سمیرم تسهیلات دریافت می‌کنند

رییس دبیرخانه مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور از پرداخت تسهیلات و مستمری به مددجویان زلزله زده جنوب سمیرم از توابع استان اصفهان خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا کاظم‌زاده روز جمعه هنگام بازدید از روستاهای زلزله‌زده جنوب سمیرم و استان اصفهان، اظهار داشت: پرداخت مستمری برای منطقه سی‌سخت سه ماهه و برای بخش پادنای بزرگ سمیرم ۲ ماهه در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، منازل مسکونی مددجویان در کانون زلزله از ۳۰ تا ۱۰۰ در صد تخریب شده بود و در جنوب سمیرم نیز آسیب‌ها و تخریب‌های زیادی به این خانه‌ها وارد شد که بهزیستی نمی‌تواند به طور دقیق برآورد کند و منتظر اعلام نظر بنیاد مسکن است.

نماینده ویژه رییس سازمان  بهزیستی و مدیر پدافند غیر عامل این سازمان هدف از این بازدیدها را بررسی میزان خسارات وارده به مددجویان ساکن در روستاهای بخش پادنا و اقدام لازم برای کمک فوری به زلزله‌زدگان عنوان کرد.

کاظم‌زاده همچنین به تفاهم‌نامه سازمان بهزیستی  و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در موضوع مسکن اشاره کرد و افزود: سازمان بهزیستی مبلغ ۲۰ میلیون تومان برای ساخت هر واحد مسکن به مددجویان کمک می‌کند.

به گفته وی دریافت ۶۰  میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد چهار درصد نیز شرایطی دارد که این سازمان در اختیار بنیاد مسکن قرار می‌دهد و بنیاد مسکن موظف است خانه مددجو را احداث یا بهسازی کند.

رییس اداره بهزیستی سمیرم نیز در این رابطه گفت: تاکنون ۵۸ خانواده از مددجویان در این زلزله آسیب دیده‌اند و نیازمند مساعدت در تعمیر و بازسازی خانه‌هایشان هستند.

زهرا داودی افزود: فروردین ماه سال گذشته هنگام وقوع سیل نیز دولت کمک‌های خوبی به مددجویان آسیب دیده از سیل ارائه کرد که تامین ودیعه مسکن و کمک به ساخت و تعمیر ساختمان‌های خسارت دیده از بارندگی از آن جمله بود.

 مدیر کل دبیرخانه پدافند غیر عامل و رییس دبیرخانه مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور از روستاهای گنجگان، شیبانی،کیفته، بارند، تُل محمد و سایر نقاط زلزله زده جنوب شهرستان سمیرم دیدن کرد.

زلزله ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر ساعت ۲۲ و پنج دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ شهر سی ‌سخت مرکز شهرستان دنا را لرزاند. مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد که این زلزله در عمق هشت کیلومتری زمین اتفاق افتاده است.

زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌ سخت، ۱۹ کیلومتری  شهر کُمه از توابع سمیرم استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز  استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داد.

 یک‌هزار و ۶۶۴ مددجو زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان سمیرم هستند، از این تعداد مددجوی دارای پرونده، ۹۸۵ نفر مستمری بگیر بهزیستی و ۶۸۵ نفر مستمری بگیر در حیطه توانبخشی هستند.
شهرستان سمیرم در ضلع شمالی دنا و زاگرس میانی، با افزون بر ۹۰ هزار جمعیت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان و ۱۶۴ کیلومتری شمال یاسوج واقع شده است.

کد خبر 32586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد