مراکز مثبت زندگی به عنوان بهزیستی های کوچک ۲۲ فعالیت بر عهده دارند

طبق بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مراکز مثبت زندگی از آبان ماه امسال شروع به کار کردند و به عنوان بهزیستی های کوچک انجام ۲۲ فعالیت در بستر فن آوری اطلاعات و در راستای بهتر زیستن احاد جامعه را برعهده دارند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری نرگس عسگری، مدیر کل بهزیستی استان با اعلام این خبر افزود: هدف از تشکیل این مراکز افزایش کیفی و کمی خدمت رسانی به مددجویان، کاهش تردد جامعه هدف ودسترسی آسانتر به خدمات، ارائه خدمت در محل زندگی مددجویان، تقویت رویکرد خانواده واجتماع محور، کاهش بهای تمام شده خدمات و گسترش رویکرد ارائه خدمات به صورت فعال است.

مدیرکل بهزیستی با اشاره به اینکه مراکز مثبت زندگی در نزدیکترین محل به زندگی افراد قرار دارند؛ خاطر نشان کرد: در استان چهارمحال و بختیاری۳۵ مرکز در نظر گرفته شده که تا کنون ۳۲ مرکز موفق به اخذ مجوز و شروع فعالیت شده اند و سه مرکز دیگر هم در شرف شروع به کار هستند.

عسگری با بیان اینکه تعداد پرونده های مستمری بگیر استان سیزده هزار و ۵۵۲ نفر است، افزود: ۹۳ درصد پرونده های مددجویان مستمری بگیر بین مراکز توزیع شده است و بیش از ۱۲۰۰۰ پرونده در حال بررسی و مورد بازدید قرارگرفته است.

مدیر کل بهزیستی گفت: در حال حاضر فقط پرونده های مستمری بگیر توزیع شده است که هر مرکز با داشتن ۱۵۰ تا ۴۵۰ پرونده ارائه خدمات را برعهده دارند و  به ازای هر ۱۵۰ پرونده یک مددکار بکارگیری شده است که ۱۱۸ مددکار در این مراکز مشغول فعالیت هستند.

عسگری ادامه داد: در حال حاضر استان چهارمحال و بختیاری با انجام ۹۳ درصد بازدید از پرونده های مثبت زندگی رتبه اول کشور را داراست و انشالله در آینده ای نزدیک شاهد بروز اثرات مثبت خدمات مراکز مثبت زندگی خواهیم بود.

کد خبر 32521

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد