پیشوا | تدوین اطلس آسیب های اجتماعی شهرستان

مسئول اورژانس اجتماعی پیشوا از پروژه تدوین اطلس آسیب های اجتماعی این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آسیه ملک دار گفت: یکی از پیامدهای زندگی امروزه، شکل گیری آسیب های اجتماعی است و آسیب های اجتماعی همانند آسیب های جسمی می توانند در تمامی پیکره جامعه به خصوص قشر جوان رسوخ کنند و حتی منجر به انحطاط جامعه شوند.

مسئول اورژانس اجتماعی پیشوا افزود: افزایش آسیب دیدگان اجتماعی سبب می شود قشر جوان که از اقشار مولد اجتماع هستند از گردونه تولید و فعالیت خارج شوند و به قشر مصرف کننده تبدیل شوند و از آنجایی که آسیب های اجتماعی مثل حلقه های متصل به هم هستند گسترش یکی از آنها آسیب دیگری در پی خواهد داشت.

وی گفت: از طرفی مداخلات انجام شده تا به امروز بیشتر جنبه درمانی داشته و به موضوع پیشگیری همگانی توجه چندانی نشده است که اطلس آسیب های اجتماعی پیشوا می تواند با بررسی پنج آسیب مهم، علل و راهکار عوامل زمینه ساز، آشکار ساز و تداوم بخش بهتر مشخص کند.

ملک دار افزود: مهاجرت و مناطق حاشیه نشین نیز مبحث مهمی هستند که ساکنان آن معمولا قشرهای کم در آمد می باشند و متاسفانه سطح سلامت و آموزش در این مناطق بسیار پایین می باشد و افرادی که توانایی مالی در کلانشهرها را ندارند به سمت شهرها و شهرستان های استان تهران گسیل می شوند.

وی گفت: تهیه و تدوین اطلس آسیب های اجتماعی برای ریشه یابی، آسیب شناسی و رفع موانع، تاثیر بسزایی دارد که در این اطلس سعی بر آن شده است که راهکارها در سه سطح پیشگیری همگانی، انتخابی و شاخص ارائه شود.

نویسنده اطلس آسیب های اجتماعی شهرستان پیشوا در پایان افزود: اعتیاد، طلاق، کودک آزاری، همسر آزاری، اقدام به خودکشی و مهاجرت از موارد مهم آسیبهای اجتماعی است.

کد خبر 32352

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد