پیام تبریک رییس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) و روز مددکار اجتماعی

دکتر وحید قبادی دانا در پیامی ۱۳ رجب، ولادت حضرت امیرالمومنین حضرت علی (ع) و روز مددکار اجتماعی را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است؛

به نام خـدا

۱۳ رجب سالروز ولادت با سعادت مولای متقیان حضرت علی(ع) بزرگ مددکار عالم بشریت است. بی‌شک نام‌گذاری روز مددکار اجتماعی در چنین روز مبارکی گویای ارزش والای این حرفه در ایران اسلامی است.

در شرایطی که کشور عزیزمان مسیر دشوار گذر از تحریم‌های تحمیلی قدرت‌های استکباری را با درایت و خردورزی سپری می‌ نماید و به یاری پروردگار دانا و حکیم و تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و تلاش جمعی دولت محترم و مجلس محترم شورای اسلامی حرکت رو به رشد و تعالی را برای گذار از دشواری‌های پدید آمده پیش‌رو دارد، لازم است همگی با همت و تلاش وافر دست به اقدام و عمل برای توسعه روز افزون و زدودن آثار و مشکلات اقتصادی کشور و اجتماع بزنیم. تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) برای رسیدن به توسعه همه جانبه و جامعه ای سالم وتاب آور ایجاب می‌نماید همگی در هر سطحی سبک عملیاتی و مدیریت جهادی را سرلوحه خود قرار داده و برای اعتلای جامعه عزیزمان بکوشیم. چنانچه نگاهی به اهداف و ابعاد توسعه همه جانبه و پایدار داشته باشیم مواردی چون توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با تاکید بر تامین همبستگی اجتماعی را در بردارد.

در همین راستا به منظور الگوسازی، تغییر ارزش‌ها و نگرش‌ها توجه به حرفه‌های یاورانه از جمله مددکاری اجتماعی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های آنان می‌تواند نقش بسیار کلیدی در دستیابی به تحقق اهداف برنامه توسعه به ویژه توسعه و همبستگی اجتماعی در کشور داشته باشد. شعار روز جهانی مددکاری اجتماعی در سالجاری "من هستم چون ما هستیم" نیز بیانگر اهمیت این حرفه در همبستگی اجتماعی است. در شرایط حاضر که جهان با بحران ناشی از شیوع کرونا ویروس رو به رو می‌باشد، انتخاب این شعار تأکیدی عمیق بر نقش ارتباط بین آحاد مردم و عزم جمعی در ساخت جامعه‌ای تاب آور و توسعه یافته دارد. در این راستا متخصصین حرفه مددکاری اجتماعی قادرند در جهت گسترش چتر رفاه اجتماعی، تحقق مؤلفه‌های همبستگی اجتماعی، ارتقای سلامت اجتماعی، محافظت در برابر انواع مخاطرات و آسیب های اجتماعی، عوامل خطر در محیط زیست، حمایت از گروه‌هایی نظیر زنان، کودکان، سالمندان و همچنین سازمان‌ها، فعالان اجتماعی و سمن‌ها به خوبی به ایفای نقش بپردازند.

در پایان ضمن تبریک روز مددکاری اجتماعی به تمامی مددکاران اجتماعی متعهد در سراسر کشور بویژه مددکاران اجتماعی ستاد بهزیستی کشور، مراکز استان‌ها و واحدهای تابعه و قدردانی از تلاش‌های صادقانه این عزیزان، امیدوارم به لطف خداوند منان شاهد تحقق اهداف توسعه پایدار و همه جانبه، ارتقای رفاه و سلامت اجتماعی در کشور باشیم.

دکتر وحید قبادی دانا

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور

کد خبر 32297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =