مشهد | اجرای طرح توانمند سازی کودکان زیر ۱۰ سال در محلات مشهد

یک پایگاه سلامت اجتماعی در مشهد، با همکاری شهرداری منطقه ۱۱، طرح توانمندسازی کودکان زیر ۱۰ سال را در تعدادی از محلات را به اجرا گذاشته است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی مشهد، این طرح با هدف کاهش مخاطرات اجتماعی که کودکان را تحت تأثیر قرار می‌دهد اجرایی شده است.

این گزارش حاکی است دو نمونه از نمادهای اجرایی این طرح، ساخت دو نمایش کودکان است که به شکل صحنه‌ای اجرا شده و مشارکت کودکان تماشاگر نمایش، در اجرای آن بارز می‌باشد.

مسؤول پایگاه سلامت اجتماعی عصر امید ایرانیان در این زمینه گفت: با توجه به افزایش گزارشات اقدامات مخاطره امیز اجتماعی برای کودکان مانند کودک‌آزاری ‌های خشونت‌آمیز، که می تواند آسیب های قابل توجهی را در سنین حساس کودکی به این قشر وارد نماید و  همچنین انتشار اخبار این مخاطرات در فضا مجازی و شبکه های اجتماعی که خود باعث بروز اسیب های دیگری مانند احساس نا امنی در کودکان و خانواده‌ها می‌شود، لازم است تا آموزش هایی در راستای توانمند سازی کودکان در برابر مخاطرات اجتماعی مانند کودک آزاری و به خطر افتادن موقعیت کودکان ارائه شود.

ثریا سادات عنبری افزود: در این طرح در نظر است با استفاده از تکنیک ها و قواعد روانشناسی مانند شرطی سازی، یادگیری مشاهده‌ای و یادگیر ی اکتشاافی، اقدام به تولید نمایش خلاق با محتوای توانمند سازی کودکان بشود و کودکان از طریق مشاهده و حضور در محیط این نمایش به صورت اکتشاف و با هدایت بازیگران، مفاهیم مورد نظر را فراگیری نمایند.

وی خاطر نشان کرد: اولین تئاتر، «لبخند گرگ‌ها» بود که در تاریخ سی‌ام بهمن در «سرای محله» واقع در دانشجوی ۲۹ با مشارکت معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه ۱۱ به روی صحنه رفت.

وی ادامه داد: تمامی مراحل از جمله تهیه و تدوین سناریو و شعر، دکور، لباس بازیگران،آهنگسازی و تدارکات توسط پایگاه سلامت اجتماعی و همکاری و مشارکت معاونت فرهنگی شهرداری منطقه ۱۱ انجام گردیده است.

وی تأکید کرد: این  بسته آموزشی در قالب دو نمایش نامه تئاتر به نام لبخند گرگ ها و راز مجسمه تدوین شده و علاوه بر این، پایگاه درحال تدوین بسته آموزشی جهت آگاهسازی خطرات فضای مجازی ویژه نوجوانان می‌باشد.

کد خبر 32053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد