مددجویان نهادهای حمایتی برای یک بار از پرداخت هزینه خدمات نظام مهندسی معاف شدند

نمایندگان مردم در خانه ملت مصوب کردند که مددجویان، معلولان و ایثارگران از پرداخت هزینه خدمات نظام مهندسی برای یک بار معاف شوند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی  در جریان بررسی طرح جهش تولید و تامین مسکن، با ماده ۱۶ این طرح، با ۱۹۲ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۴ نماینده حاضر در موافقت کردند.

براساس ماده ۱۶ این طرح؛ وزارت راه و شهرسازی با اعمال سیاست‌های تشویقی، مهندسین داوطلب برای ارائه خدمات فنی مهندسی در طرح‌های حمایتی تأمین مسکن را معرفی نماید.

همچنین در تبصره این ماده آمده است؛ مددجویان، معلولان و ایثارگران با معرفی کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران از پرداخت هزینه خدمات نظام مهندسی برای یک بار برای یک واحد مسکونی معاف هستند و مابه‌التفاوت آن از محل منابع صندوق ملی مسکن، تأمین و در وجه سازمان نظام مهندسی ساختمان واریز می‌شود.

همچنین در ادامه نمایندگان در راستای رفع ابهام ماده ۱۷ با ۱۶۵ رأی موافق، ۳۳ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۱ نماینده حاضر در جلسه با ارجاع این ماده به کمیسیون موافقت کردند.

در ماده ارجاعی آمده است: وزارتخانه‌های نیرو، نفت و ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلفند برای کلیه واحدهای مسکونی برنامه های حمایتی مسکن صرفا حق انشعاب را دریافت کنند و حق دریافت هیچ مبلغی بابت تامین و انتقال را ندارند.

کد خبر 31732

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد