مراکز مثبت زندگی گامی در جهت تقویت رویکرد خانواده محور و اجتماع محور در ارائه خدمات بهزیستی

عملکرد مرکز مثبت زندگی با کد ۴۳۳۸تحت نظارت اداره بهزیستی شهرستان اسلام آباد غرب تشریح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه: معصومه فرحناک مسئول فنی ومددکار مرکز مثبت زندگی 4338خدمات مرکز و اقدامات انجام شده را تشریح کرد.

وی گفت: از آبان ماه ۹۹ این مرکز با سه مددکار دارای مدرک تحصیلی روانشناسی به ۴۵۰ خانواده تحت پوشش در روستای برف آباد در دو کیلومتری شهرستان اسلام آباد غرب آماده ارائه خدمات به مددجویان  تحت پوشش در تمامی روستاهای حومه شمالی و حومه جنوبی شهرستان می باشد.
وی بیان داشت :از مهمترین اهداف قابل توجه این مرکز: کاهش ترددهای غیرضروری مددجویان مراجعین به اداره بهزیسی، توزیع عادلانه خدمات سازمان به مددجویان، فراهم شدن امکان ارائه خدمات به صورت الکترونیکی، ارائه مجموعه ای از خدمات سازمان در یک مرکز و از همه مهمتر تقویت رویکرد خانواده محور و اجتماع محور در ارائه خدمات سازمان است.
   معصومه فرحناک گفت: پیگیری های مسئولین و مساعدت و همکاری در جهت رفع موانع و مشکلات  این مرکز میتواند نقش بسیار مهم و بسزایی را در کمک رسانی و ارائه خدمت به مددجویان داشته باشد.
از جمله خدمات شایان و قابل  توجه این مراکز  شامل ۲۲ فعالیت میباشد که میتوان به مواردی  از قبیل: اخذ و بررسی مدارک، بازدید از منازل مددجویان بررسی وضعیت کلی و جزعی آنها ثبت تمام مشخصات و مشکلات موجود، ارائه خدمات جانبی همچون مشاوره های فردی و یا گروهی موردنیاز، آگاه سازی و برگزاری کارگاه و کلاس های آموزشی مختلف مرتبط با سلامت روان خانواده  ،برنامه هایی تحت عنوان اوقات فراغت با برنامه های اجرایی متنوع، ارائه خدماتی از جمله بینایی سنجی و...اشاره نمود.
خدمات قابل ارائه در این مرکز درصورتی موفق و اثربخش خواهند بود که با صبوری؛تلاش بیشترمرکز؛ حمایت همیشگی و پراز لطف سازمان بهزیستی باشد .


مسئول فنی مرکز مثبت زندگی کد 4338 به برخی از فعالیتهای انجام شده در مرکز اشاره کرد و افزود: تعداد ۳۳۲ پرونده به این مرکز محول شده است و ۱۰۰ مورد بازدید از منازل مددجویان با  اخذمدارک و ثبت آنها صورت گرفته است. از تعدادپروندهای محول شده به این  مرکز؛ ۳۷ پرونده مربوط به حوزه اجتماعی و ۲۹۵ پرونده مربوط به حوزه توانبخشی است.


مراکزخدمات بهزیستی مثبت زندگی،در کنار اهداف والا؛ و پاداش معنویی که قطعا در برخواهد داشت؛ مشکلات و سختی هایی دارد که نیازمند تجدیدنظر؛حمایت و دقت بیشتری بوده و آینده روشنی درانتظار آن خواهد بود.

کد خبر 31706

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد