کبودراهنگ| تخصیص ۱۲ میلیون تومان اعتبار به امر آموزشی و اطلاع رسانی به خانواده ها

رئیس بهزیستی شهرستان گفت: در سال جاری مبلغ ۱۲ میلیون تومان به امر آموزش پیش از ازدواج و خانواده، اجتماع محور و تبلیغ و اطلاع رسانی خط ملی اعتیاد ۰۹۶۲۸تخصیص و توسط مربیان و تسهیلگران بهزیستی اجرا شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره  بهزیستی شهرستان  جعفری بیان کرد: در این رویکرد آموزشی تلاش می شود تا بستر آموزش بهینه برای جوانان به منظور تصمیم گیری منطقی وآگاه سازی وحساس سازی وارتقاء سطح دانش خانواده ها به منظور کاهش آسیب در جامعه فراهم گردد.

 رئیس بهزیستی شهرستان کبودراهنگ  اظهار کرد: این آموزش ها  جهت دختران و پسران مجرد  وخانواده ها در سطح دبیرستان ها، دانشگاه ها، مراکز آموزشی و محیط های مختلف در طول سال در حال اجرا می باشد.

 جعفری نیکو بیان کرد: باتوجه به نظارت های انجام شده از روند اجرای طرح، خروجی بسیار مطلوبی داشته و تمامی گروه های هدف و ناظرانشان رضایت بسیاری داشته اند و طبق نظرسنجی های انجام شده با توجه به بالا رفتن دانش جوانان خیلی از آشنایی ها منجربه ازدواج نشده و بعضا هم منجربه انتحاب درست و تشکیل خانواده موفق شده و خانواده ها با آگاهی بیشتر برای فرزندان تصمیم گیری نمایند.

وی با اشاره به آمار تحت پوشش این طرح افزود: تعداد افراد آموزش گیرنده  پیش از ازدواج وخانواده در ۱۰ ماهه سالجاری در سطح شهرستان ۷۳۷ نفر و اجتماع محور ۸۶۵۰ نفر وکل سطح شهرستان از راهنمایی ومشاوره خط ملی اعتیاد در زمینه پیشگیری ودرمان اعتیاد آگاه و آموزش ها در  مراکز و محیط های آموزشی اعم از مدارس، ادارات، پایگاه های بسیج، دانشگاه ها، پایگاه شهید نوژه و مساجد وحسینه های می باشد.

رئیس بهزیستی شهرستان کبودراهنگ با اشاره به اهمیت و اهداف آموزش افزود : پیشگیری از آسیب های اجتماعی نهاد خانواده، ارتقای سلامت اجتماعی اعضای خانواده، ارتقای احساس رضایت از زندگی خانواده، ارتقای دانش افراد خانواده از مهمترین اهداف می باشد.

وی همچنین با اشاره به نتایج حاصله از برگزاری آموزش ها خاطرنشان کرد: پیشگیری از طلاق، افزایش سطح آگاهی و انتخاب شریک مناسب برای زندگی، در دسترس بودن جامعه هدف در مدارس دبیرستان، پیش دانشگاهی، دانشگاه ها، محیط های آموزشی، کاربردی بودن مطالب آموزشی جهت جوانان در آستانه ازدواج و آگاهسازی پیشگیرانه و اطلاع رسانی  به خانواده ها مطابق فرهنگ هر شهرستان از مهمترین نتایج حاصله در برگزاری کلاس های آموزشی می باشد.

گفتنی است آموزش های پیشگیری از اعتیاد، پیشگیری از ایدز، تربیت کودک، فرزند پروری وفضای مجازی در طول سال توسط مجتمع های خدمات بهزیستی در حال اجرا می باشد.

کد خبر 31676

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد