واگذاری۱۰۹ واحد مسکونی به مددجویان و معلولان تحت پوشش بهزیستی خوزستان

صبح امروز سه‌شنبه ۲۱ بهمن ماه، همزمان با سراسر کشورو با حضور وحید قبادی دانا ،معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور از طریق ویدئو کنفرانس، آیین واگذاری ۱۰۹واحد مسکونی به خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر و مددجویان تحت پوشش بهزیستی در۱۷ شهرستان استان خوزستان برگزار شد.

          به گزارش روابط عمومی بهزیستی خوزستان ،غلامرضا صدیق راد مدیرکل بهزیستی استان در این مراسم که با حضور شفیعی رئیس بنیاد مسکن اهواز  و نمایندگان قرار گاه خاتم الانبیا (ص)و به صورت نمادین  در روستای یاسر شهر الهایی اهواز برای واگذاری یکی از واحدهای ساخته شده برای خانوار دو معلولی برگزار شد ، در این باره گفت: از این ۱۰۹ واحد تعداد  ۵۵ واحد توسط قرار گاه خاتم الانبیاء (ص) برای زنان سرپرست خانوار و خانوارهای دارای معلولان شدید ساخته شده است.

غلامرضا صدیق راد با اشاره به اینکه واحدهای ساخته شده توسط قرار گاه خاتم الانبیاء (ص)، دارای ۶۰ متر زیربنا هستند، افزود: هزینه ساخت هر واحد حدود ۹۵۰ میلیون ریال است که توسط سازمان بهزیستی و قرارگاه خاتم پرداخت و کار نظارت برساخت واحدها هم توسط بنیاد مسکن انجام شده است.

وی ادامه داد: کل مبلغ بلاعوض پرداختی بهزیستی برای ساخت این واحد ها ۵۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بوده است.

           صدیق راد ضمن اعلام واگذاری ۱۳واحد به خانوارهای بالای دومعلول اظهار کرد: به این خانوارها نیز کمک های بلاعوض برای هر واحد شهری ۶۰۰ میلیون ریال و برای هر واحدروستایی ۳۶۰ میلیون ریال توسط بنیاد مستضعفان و سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن پرداخت شده است.

وی  همچنین تصریح کرد: هزینه ساخت ۴۱ واحد مربوط به سایر خانوارهای تحت پوشش بهزیستی در قالب خودمالکی، از طریق تسهیلات بانکی بنیاد مسکن،کمک بلاعوض بهزیستی و مشارکت خانوارهای تحت پوشش تأمین شد.

مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به اینکه : انشعابات آب و برق وگاز و پروانه ساختمان این واحدها رایگان انجام شده است ، یادآور شد: درسال ۹۹ برای ساخت یا خرید مسکن خانوارهای بالای دو معلول شهری یک میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است که ۸۰۰ میلیون ریال از طریق بنیاد مستضعفان ،۴۰۰میلیون ریال بهزیستی و۲۰۰ میلیون ریال آنتوسط خیرین مسکن ساز کشور پرداخت می شود.

 وی همچنین افزود: امسال برای ساخت مسکن خانوار دومعلول روستایی ۸۵۰میلیون ریال ،۵۰۰میلیون ریال توسط بنیاد مستضعفان، ۲۵۰میلیون ریال توسط بهزیستی و۱۰۰میلیون ریال توسط بنیاد مسکن، پرداخت می شود.

صدیق راد در پایان از فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، مدیرکل بنیاد مسکن استان و مدیران بنیاد مستضعفان و دهیاری ها و سایر کسانی که بهزیستی را در تأمین مسکن خانوارهای تحت پوشش بهزیستی یاری کردند تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 31397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد