در رسانه| 287 خانواده همدانی متقاضی فرزندخواندگی

همدان- معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: در حال حاضر، ۲۸۷ متقاضی در استان همدان پشت نوبت فرزندخواندگی قرار دارند.

زهره بختیاری در گفتگو با خبرنگار قلم، با بیان  اینکه سامانه اورژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳ در ۹ شهرستان استان فعال است و در سه شیفت فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: کمک از اورژانس اجتماعی در ایام ابتدایی شیوع کرونا به یکباره افزایش یافت اما تب آن به یکباره پایین آمد به نوعی که در پایان ۹ ماهه امسال ۱۳۳ هزار و ۴۶۰ خدمت در اورژانس اجتماعی ارائه شده است.

وی ادامه داد:  ۶۷ کودک کار در سطح استان وجود دارد که غالبا پسر بوده و بیشتر آن ها نیز در شهر همدان هستند، همچنین اکثریت آنها دارای خانواده بوده و شب به خانه خود می‌روند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان با تصریح براینکه هم اکنون ۱۵۶ کودک بی سرپرست در مراکز بهزیستی استان همدان هستند، گفت: ۱۴ مرکز شبانه روزی در سطح استان در این راستا فعالیت دارد.

 بختیاری با بیان اینکه تعداد ۲۵۰ فرزند بی سرپرست توسط خانواده ها سرپرستی می شوند، اظهار کرد: پیش روی بر اساس سامانه فرزند خواندگی موجب شفافیت در صف خانواده های متقاضی فرزندخواندگی می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه خانواده های واجد شرایط برای بحث فرزندخواندگی در اولویت واگذاری فرزندخوانده هستند، تاکنون واگذاری فرزند خوانده به دختران مجرد بالای سی سال واجد شرایط را در استان همدان نداشته ایم.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان در پایان این گفتگو تصریح کرد: در حال حاضر، ۲۸۷ متقاضی در استان همدان پشت نوبت فرزندخواندگی قرار دارند.

کد خبر 31376

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد