مراسم تجلیل از خیّرین شهرستان میبد

به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر مراسم تجلیل از خیّرین شهرستان میبد در محل مؤسسه خیریه باب الحوایج با حضور مدیرکل بهزیستی استان و مسئولین شهرستانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد؛ مدیرکل بهزیستی استان در این مراسم با اشاره به این نکته که بیش از ۵۲ فعالیت و ۱۳۰ فرایند برای بهزیستی تعریف شده است نوع کار بهزیستی را به نوعی از قبل از تولد تا پس از فوت عنوان کرد و گفت: بیش از ۹۵درصد فعالیت های بهزیستی به صورت غیردولتی در حال انجام است و کمک های سازمانی بسیار اندک است و هر چه فعالیت های بهزیستی محدودتر شود قطعاً ما بهتر می توانیم به فعالیت اصلی خود بپردازیم.

وی در ادامه افزود: مراکز مثبت زندگی، بهزیستی های کوچک آن منطقه هستند که ارائه خدمات آن ها به شکل آی تی بیس و الکترونیکی می باشد. این مراکز ابتدای کارشان هست و به امید خدا طبق اعلام کشور در نیمه اول اسفند ماه ( هفتم اسفندماه مصادف با ولادت با سعادت امام علی (ع) ) ۲۴۰۰ مرکز مثبت زندگی در سراسر کشور راه اندازی خواهد شد که سهم استان یزد ۴۳ مرکز می باشد.

علی محمد عطابخش عنوان کرد: قبل از مراکز مثبت زندگی، ارائه خدمات بهزیستی در قالب موسسات انجام میشده و بنده ضمن تقدیر و تشکر از عوامل و مجموعه مؤسسه خیریه باب الحوایج شهرستان میبد، عاجزانه تقاضا دارم که حمایت های خود را در جهت افراد نیازمند جامعه و شهرستان ادامه داده و سازمان هم در حد توان و مسائل قانونی حمایت خود را خواهد داشت. 

سیدمحسن فلاح؛ رئیس اداره بهزیستی شهرستان میبد در این مراسم با اشاره به این نکته که مؤسسه خیریه باید مؤسسه ای باشد که تخصصی عمل کند عنوان کرد: خوشبختانه در میبد پایه گذاری مؤسسات بدین شکل انجام شده و در حال حاضر شهرستان میبد دارای ۱۳ مؤسسه خیریه که شامل مؤسسات تخصصی اشتغال، حقوقی و فرهیختگان می باشد و ۶ مؤسسه در    ) در راستای پیشگیری داریم.NGO)

وی در ادامه افزود: موسسه خیریه باب الحوایج یک موسسه جامع و کامل در عرصه های پیشگیری از جمله مرکز مشاوره، پایگاه دائم سنجش بینایی، طرح نوروفیدبک و همچنین در حوزه توانبخشی در بخش های گفتاردرمانی و کاردرمانی در حال فعالیت می باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: این که حمایت یه دستگاه دولتی پشت سر یک مؤسسه ای باشد خیلی مهم است و امیدواریم در آینده شاهد موفقیت بیشتر مؤسسات باشیم.

رئیس بهزیستی میبد عنوان کرد: شهرستان میبد تاکنون ۷۵ مجوز را طبق ماده ۲۶ صادر نموده که ۱۹ مورد مؤسسه است و از این ۱۹ مورد ۱۳ مورد موؤسسه خیریه است. در این شهرستان بیشتر مؤسسات در حوزه اجتماعی در حال فعالیت هستند و ۴۲ مجوز در حوزه اجتماعی صادر شده است که شامل ۳۵ مرکز و ۶ موسسه می باشد، در حوزه اشتغال یک موسسه و در حوزه توانبخشی ۱۲ مجوز صادر شده که شامل ۸ مرکز و ۴ موسسه و حوزه پیشگیری هم ۱۷مورد صدور مجوز داشته که ۹ مرکز و ۸ مؤسسه و در حال حاضر هم ۴ مرکز مثبت زندگی در شهرستان میبد در حال فعالیت می باشند که هر مرکزی به طور متوسط بین ۳۲۰ الی ۳۵۰ پرونده در اختیار دارد.

سیدمحسن فلاح در پایان گفت: در حوزه توانبخشی ۱۵۰۰ پرونده، در حوزه اجتماعی حدوداً ۲۳۰ پرونده و در مجموع ۳۲۰۰ نفر تحت پوشش بهزیستی میبد در حوزه حمایتی و توانبخشی هستند.

کد خبر 31365

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد