۴۰ واحد مسکن، به مددجویان تحت پوشش بهزیستی واگذار شد

مدیر کل بهزیستی استان زنجان در آئین واگذاری همزمان ۲ هزار ۳۸۱ واحد مسکن مددجویی به معلولین ومددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور، از افتتاح ۴۰ واحد مسکن مددجویان بهزیستی استان زنجان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی در این مراسم که از طریق ویدئو کنفرانس وبا حضور دکتر قبادی دانا، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، اظهار کرد  : در سال جاری ۱۱۳ واحد مسکن و از دهه فجر سال ۹۷تا ۹۸نیز۱۷۶ واحد مسکونی به خانوارهای تحت پوشش فاقد مسکن استان زنجان واگذار شده که ۹۶ واحد مسکونی در سطح شهرستان ها و ۱۹۳ واحد در سطح روستاها بوده است.
وی با اشاره به اینکه برای احداث ۴۰  واحد مسکن، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و نزدیک به یک میلیارد تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است، تصریح کرد : ۹ واحد در شهرستان زنجان، ۲۴ واحد در شهرستان خدابنده، ۲ واحد در شهرستان طارم، ۳ واحد در شهرستان ماهنشان،   ۲ واحد در شهرستان ابهر به مددجویان واجد شرایط واگذار شد.
محمدی با بیان اینکه تامین مسکن برای خانوارهای دارای ۲ معلول و بیشتر، اولویت اصلی بهزیستی است، افزود:  در مناطق روستایی استان نیز ۲۵۰ خانوار دارای ۲ معلول و بیشتر شناسایی شده است که ۱۶۳ مورد قرارداد احداث مسکن برای آنان منعقد شده است و ساخت ۱۵۰ واحد مسکونی در مرحله پایان کار قرار دارد.
وی در خصوص تامین ودیعه مسکن به مددجویان تحت پوشش با بیان اینکه استان زنجان توانسته با معرفی ۵۸ خانوار به این صندوق واختصاص تسهیلات قرض الحسنه به ۵۷ خانوار رتبه اول را کسب نماید و روند پرداخت، طبق لیست ارسالی  ادامه دارد، خاطر نشان کرد :۶ میلیارد و ۶۹۵ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه صندوق امداد ولایت پرداخت شده است.
  وی اظهار کرد : به موجب ماده ۱۹ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت  و مددجویان دارای پرونده تحت پوشش بهزیستی از پرداخت هزینه‌ های صدور پروانه ساختمانی، عوارض نوسازی و همچنین حق انشعابات آب، برق، گاز و دفع فاضلاب منطبق با الگوی مسکن مصوب معاف می شوند که از ابتدای ابتدای سال جاری تا کنون  ۳۸۵ نفر از مددجویان بهزیستی استان زنجان از انشعابات رایگان آب، برق، گاز و عوارض شهرداری بهره مند شده اند  .

کد خبر 31338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد