همزمان با ایام دهه فجر
 5 طرح اشتغالزایی در بهزیستی شهرستان خرم دره افتتاح و به بهره برداری رسید

زنجان | رئیس اداره بهزیستی شهرستان خرمدره در مراسم افتتاح 5 طرح اشتغال زایی به مناسبت دهه مبارک فجر که گفت : در سال جاری 32 مورد تسهیلات اشتغال قرض الحسنه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال به اقشار تحت پوشش و معتادین بهبود یافته از محل بند ب تبصره 16 که در زمینه های دامداری ، کشاورزی ، مغازه داری ، تولیدی کفش ، کابینت سازی ، لواز م التحریر فروشی ، قالیبافی ، خیاطی و... پرداخت شده است.


به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان خرمدره شهرام رجبی با اشاره به اینکه  با بهره برداری از این واحدها زمینه اشتغال 32 نفر از افراد تحت حمایت بهزیستی فراهم شده است، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از یک هزار افراد دارای معلولیت و 145 زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند و در حوزه توانبخشی نیز 475 نفر مستمری بگیر و سایر افراد تحت پوشش از دیگر خدمات دیگر  بهزیستی بهره مند هستند .

رجبی با بیان اینکه یک هزار و 180  خانوار تحت پوشش، مستمری ماهیانه  پرداخت می شود گفت: تعداد 136 دانش آموز، 18دانشجو،60 خانواده دارای فرزند دو قلو و بالاتر ، 145 زن سرپرست خانوار و 27 نفر بیمه شده شهری و روستایی تحت حمایت این اداره هستند.

وی میزان مشارکت مردمی به بهزیستی شهرستان خرمدره  در سال جاری را بیش از 150 میلیون تومان نقدی و بیش از 100 میلیون تومان غیر نقدی عنوان کرد و افزود : جلب مشارکت نقدی و غیر نقدی مردم به منظور رفع نیازهای جامعه هدف بسیار حائز اهمیت است چرا که می تواند کمک شایانی در توسعه رفاه اجتماعی اقشار نیازمند و آسیب پذیر باشد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خرمدره با اشاره به فعالیت 4 گروه همیار که توسط زنان سرپرست خانوار اداره می گردد  یادآور شد : فراهم نمودن زمینه‌های مشارکت خدمت‌گیرندگان در حل مسائل اجتماعی اقتصادی مربوط به خود ،  شناساندن استعداد قابلیت‌های فردی و جمعی جامعه هدف و  فراهم آوردن و تبدیل توانایی‌های بالقوه فرد به  بالفعل ، تلاش در جهت افزایش اعتماد به نفس و قدرت تصمیم‌گیری خدمت‌گیرندگان در حل مشکلات و  فراهم نمودن زمینه‌های رشد استعدادها و مساعدت جهت ارتقاء دانش و آگاهی خانواده  از دیگر اهداف اساسی تشکیل و گسترش گروه های همیار است .

کد خبر 31335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد