مرکز بیماران اعصاب و روان سایدا افتتاح شد

امروز مورخ ۲۰ بهمن ماه ۹۹ در هشتمین روز از ایام الله مبارک فجر و در ادامه برنامه های این دهه با حضور مدیرکل بهزیستی استان البرز، معاون توانبخشی، معاون مشارکتهای مردمی، رئیس بهزیستی کرج مرکز بیماران اعصاب و روان سایدا افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، دکتر «اسدالله حیدری» در حاشیه این مراسم گفت : در استان البرز ۱۸ مرکز اعصاب و روان تحت نظارت بهزیستی وجود دارد که حدود ۱۱۳۶ بیمار اعصاب و روان در این مراکز بصورت شبانه روزی نگهداری میشوند.

وی افزود : از این تعداد ۲۲۱ نفر مجهول الهویه و فاقد سرپرست بوده که هزینه نگهداری آنان توسط سازمان بهزیستی به مراکز بعنوان یارانه پرداخت میگردد.

مدیرکل بهزیستی بیان داشت : همچنین ۹۱۵ نفر بصورت آزاد و عادی در این مراکز نگهداری میشوند.

وی افزود: اقدامات بسیاری در این مراکز در جهت توانمندسازی این افراد صورت میگیرد همچنین با بررسی های روانپزشکی  و پیگیری مددکاران تعدادی نیز پس از شناسایی به خانواده باز میگردند.

دکتر حیدری در ادامه با بیان حضور کادر تخصصی در مراکز اعصاب و روان گفت: در این مراکز پزشک، روانپزشک، فیزیوتراپ، کاردرمان و مددکار با هدف بهبود شرایط این افراد در مراکز توانبخشی روانی مزمن مشغول ارائه خدمات میباشند.

وی در پایان افزود: در جهت افزایش روحیه و بازگشت سلامتی این عزیزان در این مراکز علاوه بر کارهای درمانی کلاسهای ورزشی، هنری و فرهنگی نیز با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار میشود.

کد خبر 31287

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد