یک‌هزار و ۳۰۰ کودک به فرزند خواندگی سپرده شدند

مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت : در سال جاری تاکنون یک هزار و ۳۰۰ کودک بی سرپرست و بد سرپرست واجد شرایط به خانواده های متقاضی فرزندخوانده سپرده شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، سعید بابایی  در حاشیه سفر به ایلام گفت:  این تعداد کودک از طریق این سازمان و با حکم قضایی به خانواده‌های متقاضی فرزندخوانده سپرده شده است.

وی با ذکر اینکه عمده خانواده های متقاضی به فرزندخوانده دختر تمایل دارند افزود: خوشبختانه روند فرزند خواندگی در سال‌های اخیر از سوی خانواده‌ها با استقبال مواجه شده به طوری که شمار زیادی متقاضی فرزندخوانده از بهزیستی هستند.

وی داشتن سلامت زوجین و افرادی که در نوبت فرزندخواندگی هستند را از شروط اصلی برای فرزند خواندگی دانست و گفت: متقاضیان فرزندخواندگی باید دارای شرایط مختلفی باشند که یکی از این موضوعات بحث سلامت افراد است.

وی گفت: با توجه به اینکه این کودکان دچار سختی‌هایی شده‌اند، بهزیستی موظف است بهترین وضعیت را برای این کودکان فراهم تا آنها بتوانند در فضایی امن توام با ارامش زندگی کنند.

وی تعداد خانواده های متقاضی فرزندخوانده از بهزیستی را ۱۱ هزار خانواده عنوان کرد.

بازدید از مرکز مثبت زندگی و بازدید از ساختمان مرکز جامع آسیب دیدگان اجتماعی ایلام از دیگر برنامه‌های سفر مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور به استان ایلام بود.

کد خبر 30831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد