۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰

بهزیستی فارس آخرین بار در ۲۷ دی‌ماه ۹۹ از مرکز اعتیاد قلات بازدید کرده است و بازرسان از تک‌تک افراد درباره شرایط رسیدگی پرسش‌ کرده‌اند و هیچ صحبتی درباره این رویداد نشده است .

مدیر روابط عمومی بهزیستی فارس به ایرنا گفت: در قدم اول اداره کل بهزیستی استان در اطلاعیه‌ای از اعمال نادرستی که بر خلاف دستورالعمل‌های اداره و مدیریت مراکز اقامتی صورت گرفته، اعلام انزجار کرده است و با تشکیل جلسه فوق‌العاده، حکم تخلیه و پلمب مرکز ترک اعتیاد و دستگیری متهمان با دستور مقام قضایی را در دستور کار قرار داده؛ همچنین بیماران این مرکز متخلف به‌صورت فوری به سایر مراکز اقامتی میان‌مدت انتقال یافتند.

عبدالرحمن سلیم حقیقی عنوان کرد: افزون بر این، کمیسیون نظارت ماده ۲۶ در راستای بررسی ومجازات مورد اخیر و پیشگیری از بروز موارد مشابه در آینده به‌صورت اضطراری تشکیل شده و اداره کل بهزیستی فارس با تنظیم شکوائیه حقوقی در خصوص رفتار نامناسب و غیرقانونی کمپ متخلف، خواستار پیگیری جدی برای برخورد قضایی با مسببان و اقدام کنندگان خاطی شده است. وی با تاکید بر اینکه چنین رفتارهای دون شأنی خط قرمز این سازمان است، اظهار داشت: حفظ کرامت انسان‌ها در راس اهداف این مجموعه قرار دارد و با رویدادهای اینچنینی به‌شدت برخورد خواهد شد.
مدیر روابط عمومی بهزیستی فارس افزون بر موارد یادشده، ابراز داشت: بهزیستی فارس آخرین بار در ۲۷ دی‌ماه ۹۹ از این مرکز بازدید کرده است و بازرسان از تک‌تک افراد درباره شرایط رسیدگی پرسش‌ کرده‌اند و هیچ صحبتی درباره این رویداد نشده است؛ اما  گویا فیلم مربوط به ۲۴ دی‌ماه ۹۹ است.
برخی خبرها، از فوت یک نفر نیز در جریان این اتفاق حکایت کردند که قدرت محکم، مسئول دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی فارس در گفت‌وگو با ایرنا فوت هر فردی را در جریان آزار و اذیت در کمپ ترک اعتیاد قلات تکذیب کرد و گفت: آنچه مربوط به این موضوع می‌شود تنها مساله آزار است که در فیلم نیز مشاهده می‌شود و در این جریان هیچ فوتی نداشتیم.

کد خبر 30313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد