قوچان | راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ در قوچان طی دو هفته‌ی آینده قطعی شد

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی از راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد اجباری موضوع تبصره ۲ ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر در شهرستان قوچان تا دو هفته‌ی آینده خبر داد.

حسین تنها طلب که امروز دوم بهمن در جلسه‌ی مشترک با فرماندار، فرمانده انتظامی، رئیس شبکه بهداشت و درمان، شهرداری و شورای شهر قوجان شرکت کرده بود پس از پایان این نشست به خبرنگار ما گفت: در جلسه‌ی امروز بحث چگونگی راه‌اندازی و میزان مشارکت دستگاه‌های مختلف در راه‌اندازی و اداره کمپ ماده ۱۶ مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در خصوص نحوه‌ی ساماندهی معتادان متجاهر و کارتن‌خواب نیز مباحث به جمع‌بندی رسید.

وی ادامه داد: حسب مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، ۵۰ درصد هزینه‌های ساخت و ساز و راه‌اندازی این کمپ‌ها باید توسط دستگاه‌های ذیربط شهرستان و ۵۰ درصد توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و اداره کل بهزیستی استان تأمین گردد.

وی خاطر نشان کرد: پیش از این تفاهم‌نامه‌ای بین فرمانداری قوچان، شورای هماهنگی و بهزیستی استان منعقد شده بود که مفاد این تفاهم‌نامه به مراحل نهایی رسیده و ساختمان کمپ در حال تکمیل می‌باشد.

وی افزود: امروز از این کمپ بازدید داشتیم که ساختمان مرکز در حال تکمیل بود و تا هفته‌ی آینده ساختار فیزیکی آن قابل بهره‌برداری می‌باشد و هزینه‌های باقی مانده را شهرداری تقبل کرده است.

تنها طلب گفت: همچنین در خصوص تعرفه‌ی اداره‌ی مرکز نیز حسب تفاهمات صورت گرفته، به صورت مشارکتی تأمین می‌شود و چنانچه در نظر بگیریم که به ازای هر مددجو باید ۲۸ هزار تومان به ازای هر روز به پیمانکار تیم درمان پرداخت شود از این مبلغ ۱۴ هزار تومان آن توسط شهرستان تأمین خواهد شد که شهرداری قوچان پرداخت این مبلغ را پذیرفت.

وی اظهار داشت: از نظر تجهیزات مرکز نیز در حال حاضر ۸۰ تخت توسط پیمانکار مرکز تأمین شده و برای مابقی تجهیزات نیز مقرر شد که شهرداری آن را تأمین کند.

به گفته‌ی معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی، فرماندار قوچان در این جلسه ضمن استقبال از راه‌اندازی این مرکز گفت که ۲۵ درصد از جرایم خرد شهرستان توسط معتادان متجاهر ارتکاب می‌شود که این موضوع در سرقت‌های خرد از مسافرین و خودروهای عبوری در حاشیه‌ی بزرگراه شمال که از قوچان می‌گذرد بسیار مشهود است.

این مقام مسؤول گفت: همچنین فرمانده انتظامی شهرستان گفت که بر اساس برآورد پلیس، حدود ۱۰۰ نفر کارتن‌خواب در این شهرستان دیده شده‌اند که با راه‌اندازی این مرکز این افراد جمع‌آوری و ساماندهی می‌شوند.

تنها طلب بیان کرد: مرکزی که در شرف راه‌اندازی آن هستیم ۱۴۰ نفر ظرفیت دارد که علاوه بر متجاهرین قوچان، برای پوشش کارتن‌خواب‌های شهرهای همجوار نیز کافی می‌باشد.

وی در همین زمینه افزود: در هنگام آغاز فاز اجرایی که تا دو هفته‌ی آینده خواهد بود یک تفاهم‌نامه‌ی ثانویه بین بهزیستی شهرستان و پیمانکار تیم درمان منعقد می‌شود که تعرفه‌های کارمزد پیمانکار بر اساس خدمات انجام شده توسط پیمانکار و با تأیید بهزیستی شهرستان، قابل پرداخت می‌باشد.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه هدف از راه‌اندازی این مراکز، درمان و توانمندسازی معتادان متجاهر است گفت:‌ پیش‌بینی قانون، اقامت سه ماهه در این مراکز است که البته در صورت تأمین هزینه‌ها تا سه ماه قابل تمدید می‌باشد.

وی تأکید کرد: همچنین به منظور توانمندسازی و اشتغال مددجویان بهبودیافته، مقرر شد که در شهرستان با نهادهای صنعتی و اتحادیه‌های تولیدی فنی، هماهنگی‌های لازم به عمل آید که در بکارگیری این افراد، تلاش بیشتری داشته باشند و خیرین بازار و صنعت شهرستان هم در این زمینه قول مساعدت داده‌اند.

کد خبر 29740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد