تامین رفاه اقشار آسیب پذیر نیازمند یاری خیرین است

زنجان | معاونت مشارکت های مردمی بهزیستی استان زنجان گفت : از ابتدای سال جاری تا کنون مبلغ نزدیک به 4 میلیارد تومان کمک‌های مردمی در قالب پویش‌های مربوط به بهزیستی در استان زنجان جمع‌آوری شده است.


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان نعمت ملکی با بیان اینکه این پویش ها با هدف توسعه وگسترش رفاه اجتماعی دربین اقشارنیازمندوآسیب پذیر برگزار شده است ، تصریح کرد : بر همین اساس مردم خیر و نوعدوست استان زنجان بیش از 350 میلیون تومان کمک نقدی و بیش از 3 میلیارد تومان نیز کمک غیرنقدی کرده‌اند و با توجه به کمک‌های جمع‌آوری شده، این معاونت اقدام به تهیه بسته‌های معیشتی، لوازم التحریر و سایر اقلام و خدمات مورد نیاز مددجویان تحت پوشش خود کرده است.

وی با اشاره به اینکه جلب مشارکت مالی وخدماتی مردم به منظوررفع نیازهای جامعه هدف از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، خاطر نشان کرد : بهزیستی همواره خودراموظف داشته تا باسازماندهی وایجادشرایط ساختاری مناسب،‌ راهکارها و استراتژی های متناسب با جامعه هدف زمینه گسترش وتعمیق مشارکتهای مردمی رافراهم سازد.

وی به فعالیتهای معاونت مشارکتهای مردمی در حیطه های امور اشتغال و کاریابی ، امور مشارکتهای مردمی ، امور هماهنگی و نظارت بر مراکز غیردولتی ، امور مسکن معلولین و مددجویان اشاره کرد و افزود   : منابع دولتی پاسخگوی نیازهای جامعه هدف نیست و با کمک خیرین بیش از پیش می توان مشکلات افراد تحت پوشش را رفع نمود.

این مقام مسئول  افزود : در راستای مشوق های حمایتی از قبیل کمک های بلاعوض و پرداخت تسهیلات ارزان با هدف ایجاد اشتغال پایدار از ابتدای سال تاکنون551 نفر از مددجویان بهزیستی استان زنجان جهت بهره مندی از تسهیلات اشتغالزایی  به بانک های عامل معرفی شده اند .

وی با بیان اینکه خروج سالانه ۱۰ درصد از معلولین و جامعه هدف از چرخه حمایتی در دستور کار قرار دارد خاطر نشان کرد: و تعداد 338 نفراز مددجویان بهزیستی واجد شرایط نیزتسهیلات بانکی بند “ب“ تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری اعتباری بالغ بر بیش از 108میلیارد ریال دریافت نمودند.

ملکی ایجاد اشتغال،سرمایه کار بلاعوض و بکارگیری مددجویان را از مهمترین گره های زندگی جامعه هدف بهزیستی عنوان نمود و یادآور شد : استفاده از ظرفیت کارفرمایان، مراکز آموزش فنی و حرفه ای وافزایش  اعتبارات اشتغال زایی و بهره گیری از  ظرفیت شرکت‌ها و کارخانجات در استان و حمایتهای خیرین از عمده فعالیت های شاخصی است که در راستای ایجاد اشتغال مددجویان صورت پذیرفته است .

وی در خصوص حمایت بهزیستی از مراکز و موسساتی که در جریان شیوع ویروس کووید 19 آسیب دیده اند ، اضافه کرد : به70مرکز و موسسه  تحت نظارت بهزیستی که بر اساس شرایط و ضوابط در سامانه کارا ثبت نام کرده بودندمبلغ بیش از 3 میلیارد تومان تسهیلات بانکی بانرخ پایین پرداخت شده است .

وی در پایان مسکن، اشتغال، هزینه درمان، ازدواج، جهیزیه، مواد غذایی، پوشاک و وسایل خانگی و ... را از مهمترین آیتم های نیازمندی مددجویان بهزیستی عنوان داشت و گفت : از ابتدای سال تاکنون  بهزیستی به91 فرزند مددجو کمک هزینه ازدواج پرداخت نموده است

کد خبر 29576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد