نیشابور | جام باشگاه های کتابخوانی به خانه های فرزندان بهزیستی نیشابور رسید

با همکاری جام‌ باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان، اجرای یک برنامه‌ی فرهنگ‌سازی به منظور گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین کودکان و نوجوانان در خانه‌های فرزندان بهزیستی نیشابور آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی نیشابور، این برنامه با همکاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان، ارشاد اسلامی، انجمن کودک و نوجوان سیمرغ و بهزیستی نیشابور به اجرا درآمده است.

عضو هیات مدیره انجمن کودک و نوجوان سیمرغ با بیان این مطلب به شیوه نامه جام باشگاههای کتابخوانی اشاره کرد و گفت:  باشگاههای کتابخوانی کودک و نوجوان، گروههای کتابخوانی هستند که اعضای آن در رده  سنی کودک و نوجوان بوده و هر باشگاه حداقل با  ۹ عضو و همراهی تسهیلگر تشکیل می شود و با ثبت نام در سایت شبکه ترویج  کتابخوانی، فعالیت‌شان را دنبال می‌کنند.

عباس محمدی افزود: این باشگاهها در مراکز تجمعی کودکان در سطح شهر و از جمله در خانه‌های فرزندان بهزیستی تشکیل می‌شود.   

وی خاطر نشان کرد:‌ این برنامه با هدف غنی سازی اوقات فراغت فرزندان و افزایش علاقمندی به مطالعه کتاب، بهبود سواد خواندن و فرهنگ سازی با شیوه های جذاب  برگزار می‌شود.

    در جلسه‌ای که با حضور مدیران و مربیان خانه‌های فرزندان بهزیستی نیشابور به منظور هماهنگی برای اجرای این برنامه‌ی فرهنگی در بهزیستی نیشابور تشکیل شده بود رئیس بهزیستی نیشابور از انجمن کودک و نوجوان سیمرغ تشکر کرد.

دکتر علی صدر افزود:  در شهرستان نیشابور ۵ باب خانه فرزندان تحت نظارت بهزیستی فعالیت دارند  که شامل  ۲ مرکز دختران و ۳ مرکز پسران در رده سنی ۱۲-۷ سال و ۱۸-۱۳ سال می باشند و در مجموع ۷۸ فرزند تحت سرپرستی و مراقبت در این مراکز بسر می‌برند.

وی تأکید کرد: تمامی مراکز به کتابخانه تجهیز و فرزندان علاقمند به کتابخوانی‌اند.

صدر یادآور شد: با توجه به ایام درگیری بیماری کرونا این فعالیت‌ها در قالب باشگاههای کتابخوانی، نقش موثری در تقویت روحیه و ایجاد انگیزه و پر کردن اوقات فراغت و همینطور مشارکت جمعی فرزندان خواهد داشت.

شایان ذکر است فعالیت  باشگاه کتابخوانی با خرید و تهیه  کتاب، ترجیحا از لیست کتابهای پیشنهادی  و مورد تایید دفتر مطالعات  و برنامه ریزی فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در پایگاه اینترنتی شبکه ترویج کتابخوانی  به آدرس   bookpromotion.ir قرار دارد، مبادله کتاب، خواندن کتابهای مبادله شده، گفتگو و بحث در باره‌ی کتابهای خوانده شده، انتخاب بهترین کتاب از بین کتابهای خوانده شده، نوشتن نامه به نویسندگان، مترجمان و تصویرگران کتابهای برگزیده، و ساختن فیلم معرفی برای کتابهای برگزیده استمرار می یابد.  

کد خبر 29361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد